Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

02 Temmuz, 2006

Limon tadi - Donmus limonata

Esim limonataya limon tadi diyor, ben de onun bu cok sevdigi meyveden yazin sicaklarini da goze alarak donmus limon tadi yaptim. Oncelikle 1.5 bardak sekeri 2 bardak suyla kaynatip (sonra buzdolabinda) sogutup basit surup yaptim. Sanirim gercek basit surup 1'e 1 oranla yapiliyor ama ben cok tatli sevmiyorum (sekerli demek istedim yoksa tatliya bayilirim :) Limonlari sikmaya baslamadan yaklasik bir yemek kasigi kadar elde edinceye kadar kabuklarini rendeledim. Surubu 1.5 bardak limon suyuyla karistirdim, icine limon kabugu rendesini de ekleyip genisce bir borcama doktum. Ustunu strec filmle kaplayip dogruca buzluga. Tabi bu tatliyi evde oldugunuz bir gun yapmakta fayda var cunku yaklasik 2-3 saate bir catal ya da kasikla karistirip kalip gibi donmasini onlemek gerekiyor. Ama birkac defadan sonra tamam :) Cok serinletici, ferahlatici ve lezzetli bir tatliya kavusmus oluyorsunuz. Afiyet olsun!

3 Yorum hemen asagida:

Blogger nisan dedi ki...

Benim eşim de çok sever limonsuz çorba içmez, konulsun konulmasın bütün çorbalara limon suyu ekler :), eminim bunu da çok beğenir, evde limon kalmamış, en kısa zamanda limon alıp denemeli...

7:49 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Nisanca,
Limon cok guzel bir besin, esinizin sevmesi ne guzel. Benimki de corbalara katar ama asil tatlilarda seviyor :) Umarim esiniz begenir yaptiginizda, afiyet olsun! Sevgiler.

7:07 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

What a great site Washington mutual loan service Foam rc pan car tires Metro pcs free ringtones with no hassles Riviera maya golf condos order meridia volvo xc90 review http://www.patioheaters6.info maternity clothes Size 11 extra wide womens sandals

12:33 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home