Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

27 Haziran, 2006

Muzlu Kek

Muz sabah kahvalti, ogleden sonra atistirmalik, aksam da tatli niyetine yenebilen lezzetli ve cok saglikli bir meyve (ozellikle kalp icin, bkz. potasyumun faydalari). O yuzden ben de surekli el altinda bulundurmaya calisiyorum ki aklimiza geldikce yiyebilelim. Tabii bunda burada bulunan en ucuz meyve olmasinin da payi buyuk (yaklasik kilosu 1 lira!) :) Ama her zaman oldurmeden bitiremiyoruz. Oyle durumlarda daha bekletmeden buzluga atiyorum kararmakta olan muzlari. Iki uc tane birikince de cozup bir guzel kek yapiyorum asagidaki tarifteki gibi. Hem kahvaltiya boylesi daha iyi gidiyor muzun... ;)

Malzemeler:
1 bardak seker
1 1/2 bardak un
1/3 bardak sivi yag
1/2 bardak sut
1 bardak ezilmis muz
2 yumurta
1/2 bardak dovulmus ceviz
Vanilya, kabartma tozu

Yapilisi:
Firini 180C'ye isitiyoruz. Buyukce bir kasede once yumurtalari sekerle cirpiyoruz, sonra sut ve yagi da ekleyip cirpmaya devam ediyoruz, muzu ekleyip iyice karistiriyoruz. Sonra eledigimiz unu, vanilya ve kabartma tozunu da katip topak kalmayincaya kadar karistirdiktan sora cevizleri de ekleyip yaglanmis kabimiza dokuyoruz. Ben ekmek pisirmek icin dikdortgen sekilli olanlardan kullandim. Yuvarlak da olur ama pisirme suresi degisebilir. Firinda 45 dakika kadar pisiriyoruz (ya da ortasina batirdigimiz kurdan temiz cikana kadar). Afiet olsun.

12 Yorum hemen asagida:

Blogger sevilay dedi ki...

canim, ellerine saglik cok lezzetli görünüyor. Ben muzu cok severim, kalp icin saglikli oldugunu bilmiyordum, simdi bundan sonra daha da cok yerim ve yediririm:)))
Ama muzlu olan pastalar veya kekleri hic sevmiyorum, neden bende bilmiyorum, tadi hosuma gitmiyor ama seninkisi o kadar güzel görünüyorki, belki denerim ve sana haber veririm.

Öpüldün

2:04 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

ayy çok güzel olur bu muzlu kek ...zaten kokusu yeter insana :)

3:30 ÖÖ  
Blogger YesilErik dedi ki...

Ben genelde pek hamur isi yapmamaya calisiyorum, ama bizde de kararan muzlar birikiyor surekli. Bu tarifi bir koseye not edeyim, guzel gorunuyor, eline saglik Pinar.

9:57 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Sevilay,
Ben baska meyveli tarifler de veririm :) Onlari denersiniz, sevmediginiz seyi denemeyin :) Muz gercekten yararliymis ama bebek ve cocuklarda cok yerlerse kabizliga sebep olabilir. Sevgiler.

Sevgili Gamzeli,
Gercekten harika kokutuyor evi :) Icindeki kitir kitir cevizler de cabasi. Optum!

Sevgili Yesilerik,
Yagi ve sekeri biraz daha azaltip saglikli hamur isine dondurebilirsiniz, hatta eger seviyorsaniz kepek unu bile olur. Sevgiler.

12:37 ÖS  
Blogger Defne dedi ki...

Pinarcigim, bir kenarda muzlu kek tarifim de var artik:), tesekkurler. Operim.

5:03 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

MERHBALAR MUZA BAYILIRIM HEMEN YAPACAĞIM ,DUR BİR DAKİKA DEFTERİMİ ALIP GELEYİM:)))
MÜZİK HARİKA:)))CALİPSO MÜZİĞİ Mİ BU HE HE:)))KENDİMİ DENİZDE ALABİLDİĞİNE KÜREK ÇEKİYOR HİSSETTİM:)
SEVGİLERİMLE

11:51 ÖS  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

kucukken muzlu rulo pasta cok yerdim
o kadar cok yemisim ki
artik muzu pastada felan yiyemiyorum :)))
dusunne kadar yedigimi

2:40 ÖÖ  
Blogger crépuscule dedi ki...

muz sevdigim meyvelerden, en cok kokusunu severim:)
deniycme hemen tarifi. :)
eline saglik !

4:26 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Defne,
Donunce yaparsin sanirim. Optum.

Sevgili Candan,
Insallah begenirsiniz. Muzik Hawaii'li bir sarkiciya ait. IZ diye ararsaniz bulursunuz sanirim. Muziklerini burada reklamlarda kullaniyorlar. Sesi de cok yumusak zaten :) Sevgiler.

Sevgili Vintage Biscuit,
Ben de cok severdim rulo pastayi kucukken ama cok sukur o kadar yememisim ki hala muzlu tatli yiyebiliyorum :) Sen de baska meyveli tatlilar yersin :) Optum.

Sevgili Crepuscule,
Umarim guzel olur ve begenirsin. Afiyet olsun :) Optum.

11:24 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

sen yaparsinda guzel olmaz mi? artik geldim bol bol yer iceriz:)

cok optum canim,
Banu

3:46 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Banu'sum,
Hosgeldin! Cok ozledim seni ben, goruselim hemen :) Yapar yapar yeriz birlikte. Kocaman optum.

6:32 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

What a great site » » »

6:20 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home