Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

01 Mayıs, 2006

Caprese ve fume somonlu aparatifler


Caprese aslinda sanirim butun akdeniz mutfaklarinin vazgecilmez ana maddelerinden yapilan, ama bu tarifte kullanilan peynir sayesinde Italyanlara malolms bir aparatif. Baget ekmegi caprazlamasina 1 cm kalinliginda kesip ustune azicik sizma zeytinyagi gezdirip 180C firinda kizarincaya kadar (10 dakika) pisiriyoruz. Ustune taze mozarella peyniri, domates ve reyhan yapragi koyup tuz ekip istersek azicik daha zeytinyagi gezdirip servis ediyoruz. Aslinda bu noktada peynirler yumusayincaya kadar tekrar firina verilip sicak/ilik da servis edilebilir.

Fume somonlu aperatif de oldukca kolay hazirlanan bir tarif, ama somonu hazir almaniz gerekiyor, hatta incecik dilimlenmisse daha da iyi. Yukaridaki sekilde baget ekmekleri kizarttiktan sonra ustune mayonez (ya da eksi krema/sour cream) surup ustune kuru ya da taze dereotu ekip, onun ustune de baliklar ve kapariyi koyup soguk olarak servise sunuyoruz. Bu kolay olmasina ragmen misafirleri oldukca etkileyen bir aparatif. Belki pastirmayla bile guzel olur balik yerine. Afiyet olsun.

26 Yorum hemen asagida:

Blogger Defne dedi ki...

Ikisi de cok guzelPinar,ellerine saglik. Ben birini sececegim misafirlerim icin:)

Pinarcigim, blogun en ustune resim eklemek istiyorum ama yapamadim, belki bana yardimci olabilirsin. Firsatin olursa anlatir misin bana? e-mail gonderebilirsin istersen, adresim:
defneden_blog@yahoo.com

10:23 ÖS  
Blogger crépuscule dedi ki...

ohhh eline saglik :)

11:18 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Defne,
Ben sana resim koymak icin aksama e-mail aticam, umarim yardimci olabilirim :) Optum.

Sevgili Crepuscule,
Tesekkur ederim :) Optum.

Sevgili Beril,
Afiyet olsun, cok sevindim denediginize :) Ben tazesini bulamadigimda kurutulmus feslegen/reyhan dokuyorum domatesin ustune, oyle de guzel oluyor. SEvgiler.

1:37 ÖS  
Blogger Gamzeli dedi ki...

ELİNE SAĞLIK...SAYENDE BİR ÇOK ŞEY ÖĞRENDİK..TEŞEKKÜR EDERİZ..

2:55 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

ellerine saglik canim, ben ilk firsata yapacagim, cok harika görünüyor, hele birde misafir bunlari gönrünce ayy ne kadar zahmet etmis diye düsünüler, oysaki cok kolay ve pratik. Tesekürler

5:38 ÖÖ  
Blogger Cerise dedi ki...

Somona tapıyorummmm!
Eline saglık Pınarcım :)

2:16 ÖS  
Blogger crystalsdreams dedi ki...

pınarcım ne zamandır uğrayamıyodum dişçiye gidip durmaktan:) aman bi geldim yine gözüm gönlüm açıldı..somona ben de bayılırım ,fekat şu ara çorbaya talim durumundayım(teller anca buna müsaade edio!) neyse eline sağlık canım..nefis gözüküolarr:)

2:30 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

pınarcım hayatım balık ,balık vede yine balık ve sebze şeklinde olduğu için bu super değişik geldi thanx.Bebek bloğu ziyaret için de ayrıca thanx.Sevgilerimle.

12:45 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

hayirli cumalar ve güzel bir haftasonu diliyorum....

5:48 ÖÖ  
Blogger Pinky dedi ki...

eline sağlık canım.çok güzel bir haftasonu diliyorumm

11:48 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

uçuşan çiçekler var bloggda ..çok güzeell:)

1:48 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Pınarcığım nerelerdesin. Yeni yemekler nerde merak etmeye başladım iyisin değilmi?

11:09 ÖÖ  
Blogger Defne dedi ki...

Pinarcigim, ben de merak etmeye basladim, nerelerdesin?

9:20 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

PINARCIM MERAK ETTİM IS EVERYTHING ALLRIGHT,
SEVGİLERİMLE

11:51 ÖS  
Blogger Pinky dedi ki...

Meraktayım pınarcım nerelerdesin iyi misin

12:56 ÖS  
Blogger sevilay dedi ki...

simdi de senmi kayboldun?? Banu dan da hic bir ses yok, allah allah.....

5:17 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

pınar özledik seni nerelerdesin...

5:17 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

selam pinar,
nasilsin? umarim iyisindir. Uzun zamandir yazmiyorsun. Insallah sesizce aramizdan ayrilmadin. Arayi cok uzatma, olurmu?

Sevgiyle kal

3:12 ÖÖ  
Blogger Pinky dedi ki...

Pınaaar ??????????????

2:49 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

PINAR NOOLDU?

8:48 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba tarifleriniz çok güzel ve pratik, elleriniz dert görmesin

8:03 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

Arkadaslar PINAR Türkiye´ye gittmis, yani izin yapiyror. Haberiniz olsun.

1:13 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

aman iyi o zaman :)))

12:30 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

kiz daha halen gelmedinmi türkiyeden?? Ne uzun bir tatilmis.

Selamlar

3:51 ÖÖ  
Blogger nisan dedi ki...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

4:20 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Very nice site! »

5:07 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home