Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

19 Haziran, 2006

Karpuz kek ;)

Hazir kapuz satilmaya baslamisken annemden ogrendigim cok orijinal bir karpuz kesme ve servis etme teknigini sizinle paylasmak istedim :) Adini da keke benzedigi icin karpuz kek koydum. Karpuzu normalde kestigimizin aksine, yani boyuna degil enine kesiyoruz, boylece kenarda kalan ilk bombeli kisim gittiginde bize kestigimizde halkalar kaliyor. O halkanin da kabugunu bicakla bir guzel ayirip keke benzeyen (kisa silindir seklinde) karpuzumuzu tabaga koyup ister kek gibi dilimleyip, ister minik karelere bolup ikram ediyoruz. Nasil, sirin di mi? Daha iyi anlasilsin diye resimler asagida...

24 Yorum hemen asagida:

Blogger Defne dedi ki...

Harika! Pinarcigim, tesekkurler, ne hos bir fikir bu. Mutlaka deneyecegim, bu sicakta karpuz evden eksik olmuyor ne de olsa. Operim.

9:14 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Defne,
Cok sevindim fikri begendigine :) Sonradan dusundum kalp, kare gibi bile sekiller verilebilir ;) Kocaman optum.

11:10 ÖS  
Blogger sevilay dedi ki...

vallah hi süper, hic böyle aklima gelmemisti, bende sinir oluyordum, karpuz keserken, ama böyle cok kolay ve dahada güzel görünüyor.

Ellerine saglik ve annecigine de selamlar:))

1:39 ÖÖ  
Blogger crépuscule dedi ki...

vay be orjinallik saha kalkmis, hic aklima gelmemisti bu :)canim karpuz cekti :)

1:57 ÖÖ  
Blogger crystalsdreams dedi ki...

doğru düzgün karpuz kesmeyi beceremeyip bu işi hep kocaya bırakan biri olarakk,bu akşam deneyeceğiimdirr:)mersi efenim,öperim:)

2:51 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Harika görünüyor çok yaratıcı...

1:59 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Sevilay,
Tesekkur ederim, bas ustune hemen ileticem anneme selamlarinizi :) Sevgiler.

Sevgili Crepuscule,
Ben de hazir mevsim gelmisken diye yazdim, insallah soyle guzel bir karpuz bulursun markette. Optum.

Sevgili Crystal,
Kesin becerirsiniz, hatta bicagi ortasina saplayip karpuzu yavas yavas cevirince daha da kolay oluyor. Sevgiler.

Sevgili Meltem,
Asil yaratici sensin burda :) Begendigine cok sevindim :) Optum.

2:13 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Karpuz alak!

8:01 ÖS  
Blogger pinomino dedi ki...

Japonların köşeli karpuzuna alternatif olmuş nerdeyse:)) çok şirin..:)

1:44 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

ooooo harikaaaa:)))))))))

6:02 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar bugün keşfettim bloğunuzu çok güzel şeyler var bayıldım güzel bir gün geçirmen dileğiyle banada beklerim canım

6:46 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Anonymous,
Karpuz mevsimi geldi, afiyet olsun!

Sevgili Pino,
Tesekkur ederim, kareliyi de kare kare servis yapariz o da cok sirin olur. Sevgiler.

Sevgili Vintage Biscuit,
Tesekkurler. Optum.

Sevgili Dileks,
Hosgeldiniz, tesekkur ederim :) Blogunuzu hemen ziyaret ediyorum, ben de yine beklerim.

9:59 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Pınarcım ne enteresan bir karpuz kek olmuş bayıldım acaba tadı nasıl oldu merak ettim şimdi:)))iyi de kabarmışş:)
bende kavun salatası yayınladım:)Tadı güzel oldu valla:)))
Bu arada bende yoktum 5 gündür yeni geldim:(((((
Sevgilerimle.
P.S:tavşanlar çokk tatlı.
p.S:yastığıma beklerim :))))

11:01 ÖS  
Blogger Gamzeli dedi ki...

vallahi süper görünüyor ...Afiyet olsun...

1:47 ÖÖ  
Blogger zeyno dedi ki...

Mükemmel bir fikir, bayıldım. karpuz kesmeyi hiç sevmem ama bu şekilde zevkle keserim herhalde, teşekkürler paylaşımın için...

12:16 ÖS  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

cok güzel hemen deneyecegım

7:22 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Candan,
Tadi cok guzel oldu :) Ayrica bu tarifle ne kadar isterseniz o kadar kabariyor ;) Ben de farkettim yoklugunuzu ama yazamadim yoksa gordum yastigi ve kavun salatasini :) Cok degisikti ve guzeldi. Yastigi yapmak cok zor gibi gorunuyordu ama. Sevgiler.

Sevgili Gamzeli,
Tesekkurler, optum.

Sevgili Zeyno,
Tesekkurler, boyle sirin sonuc cikinca karpuz kesmek daha zevkli oluyor :) Sevgiler.

Sevgili Aqua,
Tesekkurler, afiyet olsun. Optum.

9:21 ÖÖ  
Blogger Age35 dedi ki...

Tüh ya az önce ben resmen eldeki karpuzu katletmişim ....hay allah bi dahaki sefere.

1:46 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Bayildim bu teknige Pinarcim ya... Cok degisik. Sanirim ABDde karpuza tuz dokup yiyorlarmis. Bizim buradakilerde tajin adi verdikleri limonlu bir kurutulmus kirmizi biber karisimi dokup yiyorlar..:) Ben de buradakilere, biz de karpuzu beyaz peynirle yiyoruz deyince inanamiyorlar..:))) ben dondum artik araniza...
Sevgilerimle

11:54 ÖS  
Blogger nisan dedi ki...

Paylaştığın için teşekkürler, iyi bir servis önerisi...

3:33 ÖS  
Blogger Papatya dedi ki...

Giritten Merhabalar,
burada Amerika bir arkadasımın Yunanlı eşi de bizi yemeğe çağırdıkları bir gece karpuzu böyle kesip ikram etmişti. Hepimiz şaşırmıştık! Acaba bu kesme usulü Amerikadan mı ithal geldi diye düşündüm bir an, sizin sayfanızda da görünce :)
Gerçekten ilginç ve insanları şaşırtan bir yöntem. Teşekkkürler...

5:17 ÖS  
Blogger akçahan dedi ki...

Merhaba Pınar

Ben de karpuz kesmeyi hiç sevmem ama bu şekli çok orjinal buldum deneyeceğim. Teşekkürler..

7:02 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Age35,
Bir dahaki sefere artik :) Sevgiler.

Sevgili Nilay,
Hosgeldiniz :) Ozledik sizi! Ben henuz tuz dokenine rastlamadim ama degisik bir fikir. Sevgiler.

Sevgili Nisanca,
Tesekkurler. Sevgiler.

Sevgili Papatya,
Ben hic boyle kesenini gormedim burada henuz, ama annem nereden ogrenmisti onu bilemiyorum, belki bir Turk lokantasindan olabilir. Sevgiler.

Sevgili Akcahan,
Goruntu ve servis cok hos oluyor, umarim deneyip seversiniz. Sevgiler.

2:44 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it »

3:38 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home