Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

13 Haziran, 2006

Sonunda girdim mutfaga - Zeytinyagli domates dolmasi

Geldigimden beri hastalik ve yorgunluktan birsey yapamamistim, sonunda haftasonu kendime geldim hem mevsimi oldugu icin hem de domatese bayildigim icin domates dolmasi yapmaya karar verdim. Buradaki domatesler malesef her zaman olgun ve lezzetli olmuyor, o yuzden Turkiye'ye gittigimde (ozellikle Antalya'da pazara gidince) kilolarca domates aldiriyorum bizimkilere. Normalde pazarda gezmeyi pek sevmeyen biri olmama ragmen konu domates olunca butun tezgahlari gezip en kirmizi en tombis domatesleri bulup aliyorum. Bu son seyahatte kendimi kaybedip 6 kilo aldirdim ki eve tasimasi ne kadar zordu tahmin edin diger posetlerle birlikte :) Neyse daha uzatmadan tarife geceyim. Bu arada tatil resimlerini de sonunda bilgisayara yukleyebildim, onlar da yakinda geliyor.

Malzemeler: (4 kisilik)
4 buyuk ve tam olgunlasmamis domates
1 buyuk sogan
2/3 bardak pirinc
1/2 avuc dolmalik fistik
1/2 avuc kus uzumu
1 avuc kiyilmis maydanoz
1'er tatli kasigi tuz, karabiber, seker, kuru nane, tarcin
1/3 bardak zeytinyagi
1/2 bardak su

Yapilisi:
Domateslerin tepesini kapak olacak sekilde duzgunce kesip ayiriyoruz. Bicak ve tatli kasigi yardimiyla domateseri delmeden dikkatlice iyice oyuyoruz. Cikan icleri blenderdan gecirip kenara aliyoruz.

Yagda ince ince dogradigimiz soganlari seffaflasincaya kadar kavuruyoruz, icine fistiklari ekleyip pembelestiriyoruz. Sonra yikayip suzdugumuz pirincleri de ekleyip birkac dakika kavuruyoruz. Domateslerin icini ekleyip soyle bir cevirip isittigimiz suyu da tuzla birlikte ekliyoruz. Tencerenin kapagini kapatip pirincler neredeyse tam yumusamis olacak kadar pisirip suyu cektiriyoruz. Ocagin altini kapatip uzumleri ve baharatlari ekliyoruz.

Domatesleri bir guzel doldurup iclerine birer kasik sicak su ekleyip kapaklarini guzelce kapatiyoruz, firin kabina yerlestirip uzerlerine cok az zeytinyagi gezdiriyoruz. Ayrica kaba biraz daha su ekleyip 180C'de onceden isitilmis firina veriyoruz. Yaklasik 20 dakika sonra (ya da domatesler pismis gibi gorunup hafifce kahvelesince cikariyoruz) Ben ilikken yemeyi daha cok sevdigim icin ilik servis etmeyi tavsiye ediyorum. Afiyet olsun.

7 Yorum hemen asagida:

Blogger Gamzeli dedi ki...

ohhh ohhh ne güzel gelir gelmez yine döktürmüşsün...Ellerine sağlık...

3:33 ÖÖ  
Blogger Defne dedi ki...

Pinarcigim, ellerine saglik! Nasil severim domates dolmasini bir bilsen. Nefis gorunuyorlar.

11:38 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Gamzeli,
Tesekkur ederim. Yemek yapmayi cok sevdigim icin mutfaktan uzak kalmak zor gelmisti :)

Sevgili Defne,
Tesekkur ederim, mumkun olsaydi da yollasaydim sana da. Ama yapmak oldukca kolay belki sen de yaparsin haftasonu.

7:37 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

E güzel buraya kadar mis gibi de koktu:) eline sağlık benim tariflerede bir bakınız :))))

12:39 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

iyi yapmışsın..bende mutfağı çok severim..Şu aralar pek girmedim..Amaevlenince bol bol giricem..:)))

2:04 ÖÖ  
Blogger nisan dedi ki...

Ellerine sağlık lezzetli görünüyor, bu sene de domatelerde ayrı bir tad var sanki, mis gibi de kokuyorlar bir kaç yıl önceki domatesler neydi öyle...

7:33 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Candan,
Tesekkur ederim :) Bakiyim hemen tariflerinize. Sevgiler.

Sevgili Gamzeli,
Eminim sen de dokturuyorsundur girince mutfaga, ama sen simdi dinlen az kaldi mutlu gune :) Sonra evlenince dedigin gibi bol bol yemek yapar kocisi tombis yaparsin benim gibi :) Kocaman optum.

Sevgili Nisanca,
Burada bu sene pek iyi domates yok, zaten fiyatlari da etten daha pahali :( Ama Turkiye'dekilere bayildim, oyle minik minik, kipkirmizi. Off off. Sevgiler.

10:48 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home