Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

13 Temmuz, 2006

Inciiiir diye diye yillar gecti!

Hatirladigim kadariyla en az iki yildir kuru incir disinda incir yiyemedim :( Ve ben bu ucuncu yazimda yine inciir inciiiiir diye sayikliyorum. Arada bir geciyor unutuyorum, sonra yine! Blog gezerken gordugum incir resmiyle yine kendimden gectim. Az kalsin ekrani yalayacaktim :( Sonra hadi dedim parasi neyse veririm gerekirse dunyanin obur ucundan getirtirim ama bu sefer yerim incirimi. Ne de olsa sogutucular ve ucaklar mevcut bugunun teknolojisinde. Sonra internette hummali bir arama olayina girdim. Ve hayal kirikligina ugradim. Elin Amerikalisi nerden bilsin inciri? Neredeyse Avrupa'nin bile haberi yok. Birtek biz ve Yunanlilar tadini cikariyoruz sanirim, ama azicik ithal etsek ne olur sanki! En sonunda incir satan bir site buldum, ama saka gibi garip sekilli (elle toplanmis, olgun, tatli!) incirin 1.8 kg'su sadece ve sadece 40 dolar olmakla kalmayip ustune bir de yollama parasi istiyorlar! En son umudum California'dan birini bulup yalvarmak olacak sanirim, orada yetisiyormus cunku. Simdilik de incirli krem ve parfumlerimi koklayarak idare edicem artik (ciddiyim) incirden habersiz koyumde. Bir de kendimi tutamazsam resimlerini yerim ;P O yuzden incir yiyebilen arkadaslardan rica ediyorum, bol bol alin, ortasindan ayirin, icinin tatli, yumusak, cekirdekli kismini isirip beni anin :) Ben de yemis kadar olayim...

Not: Eger bu sene de yiyemezsem, saksida incir agaci yetistirme konusunda arastirmalara baslayip buradan gidinceye kadar doktora tezi bile yazabilirim bu konuda :P

18 Yorum hemen asagida:

Anonymous Adsız dedi ki...

Arkadaşımın canı incir istemiş eee bende dururmuyum derhal tulumba .com vasıtasıyla incirleri gönderdim:))))
search by turkish dried figs tüm ürünler türkiyeden :)))
sanırım çok seveceksin:))))
Sevgilerimle

11:10 ÖS  
Blogger YesilErik dedi ki...

Pinar, boyle durumlarda her derde deva seklinde WholeFoods'u bir ziyaret et derim, varsa tabii sizin oralarda. Ya da baska herhangi bir organik urunler satan marketi. Mucevher fiyatina satiliyor elbet ama senin durum da epey vahim gorunuyor :) Tam zamani ne zaman bilmiyorum incirin, yazin bi ara cikar ama.. Istersen ben gondereyim sana, gorursem alirim. Sevgiler.

8:20 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Candan,
Cok tesekkur ederim :) Kuru incir getirmistim gelirken, asil tazesini ariyorum ama ben :( Kurusu tazesi gibi olmuyor. Tekrar cok tesekkurler.

8:21 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Yesilerik,
Bizim Whole Foods marketine sadece bir iki defa gittim, genelde hep kuru seyler ve sabun/krem! satiyorlar :( Yine de bir daha gidiyim bakalim, belki vardir. Bir de bu kisimlarda yetisen bir meyve olmadigi icin de yok sanirim ortalarda.

8:23 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

Sevgili Pınar incirin tazesi daha çıkmadı ama çok özlemişsin! Çıkınca
ben yemesem de sana gönderebilsem keşke, sevgiler
siyahinci

12:57 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Siyah Inci,
Ben blogun birinde gorunce dedim baslamis incirler cikmaya. Sanirim cinsine gore azicik degisiyor ama yakinda olmasi lazim artik :) Siz benim yerime afiyetle yiyin ben yemis kadar olayim. Cok tesekkur ederim :) Kocaman operim. Sevgiler.

2:46 ÖS  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

en kisa zamanda yemeni istiyorumm!!!!!!!:)

11:54 ÖS  
Blogger ycurl dedi ki...

sevgili pinar,
gecenlerde bir marketin ilaninda gordum Turkish figs diye poundu 3.99$di. Eger o markette gorursem alip sana yollayabilirim.

9:31 ÖÖ  
Blogger Sofralarimiz dan dedi ki...

Sorma Ayni sekilde.. Incir diye diye 15 yilim gecti..

Pinarcim, linklerinde adresimi degistirirsen sevinirim yeni adresim
http://www.soframiz.com
Soframiz...

9:13 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Pınarcım, ben de senin gibiydim taki geçen sene agustosu Türkiye'de geçirinceye kadar. Doyasıya yedim incir. En çok ta kara inciri severim. DOyasıya yedim. Çünkü incir diye kudurmuştum. Yiyince bir de Allah'ıma bol bol şükrettim, bizi bu nimetinden ayırma diye..:) İnşallah bu sene yersin canım ya. Bizim buralarda da yok. Artık anneme söyleyeyim de reçelini yapsın da kışa yerim reçelini en azından.
öpüyorum seni

10:36 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhabalar.bende Almanyada yasiyorum ve yas inciri bende cok severim,burda var ama tadi Türkiyeninkine benzemiyor cok sert ve dadi yok,sadece görüntüsü var,ne yapalim bizde Türkiyeye gidince yeriz,sizinde en kisa zamanda inciri bulmaniz dilegiyle,banada beklerim.
www,blogcu.com.baharcicegi

1:27 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Elif,
Ben Virginia'dayim ve o marketten burada yok malesef, ama etraftaki wholefoods ve benzeri marketlere bakicam, insallah bulurum. Cok tesekkurler. Sevgiler.

Sevgili Vintage Biscuit,
Ben dee :) Tesekkur ederim. Optum!

Sevgili Ycurl,
Marketin adi neydi? Belki bizim buralarda ya da yakinlarda vardir (Virginia). Biraz daha buralarda arayip bulamazsam sizden rica etsem olur mu? Cok tesekkur ederim :) En azindan umut var :) Sevgiler.

Sevgili Sofram,
Insallah ikimiz de yiyebiliriz. Adresi degistiricem, ben o yeni sayfaya bayildim zaten :) Sevgiler.

Sevgili Nilay,
Sizin en azindan gecen sene de olsa bol bol yemis olmaniza cok sevindim. Insallah ben de yerim dediginiz gibi :) Receli de guzel ama tazesi baska. Sevgiler.

Sevgili Baharcicegi,
Bari Almanlar ithal etseymis bizden! En azindan size yollayabilirler Turkiye'den, buraya sebze meyve sokmak yasak :( Insallah bulurum burda ama, tesekkur ederim, geliyorum simdi ziyaretinize. Sevgiler.

7:39 ÖS  
Blogger sevilay dedi ki...

ah canim benim yaa, buraya türk bakkallara geliyor inci, alman marketlerinde de görmedim veya rastamadim, ben sana cargoyla göndereyim, inci gelince, ama oraya kadar dayanirsa tabii:))

yok mu bir türkiye ye giden gelen, ona siparis ver!

Öptüm seni

5:04 ÖÖ  
Blogger ycurl dedi ki...

Pinar,
marketin adi Fiesta ve Texas yoresine ait bir market. Ama dun gidisimde incir goremedim. Halbuki arkadasim baska bir Fiestadan almis incir. Olmadi ona soracagim. Cok talep olmayinca az getirmis olabilirler :( Ama aklimdasin ve ulasabilecegim e-mail adresi iletirsen bana sevinirim. Bir de whole foods'a kesinlikle bak ve hatta onlara siparis edebilirsin diye hatirliyorum.

1:35 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Canim Benim,
Ben sana hic kiyamam cok uzuldum incire hasretligine, Keske bu yaziyi 1 hafta once yazsaydin bahcemde vardi sana overnight gonderirdim.Turkiyemin incirine benzemiyor ama nefsi korletiyor.Bu hasretlikleri cok iyi bilirim ben de buralarda yasiyorum.Mobile, Alabama'da. 12 yil ulkeme hic gitmedim, herseye olan hasretligi cok iyi bilirim. Ben 3 Agustos'da kizimi ziyarete Californiya'ya gidiyorum orada bulursam sana soz veriyorum overnight gonderecegim bana adresin lazim. Gozlerinden operim.
Benim adresim: gakkoc@bellsouth.net
Gulten

1:45 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Sevilay,
Malesef buraya taze meyve ve sebze sokmak yasak. Annem bir kere (getirme dememe ragmen) yesil erik getirmeye calismisti sonra her yerde pabuclarinin icine kadar didik didik aradilar :) Optum!

Sevgili Ycurl,
Buralarda o market zinciri yok ne yazik ki :( Ama esim burayi okuyup ne kadar cok istedigimi anladi sanirim California'da tanidiklaindan isteyecek. Cok tesekkur ederim. Sevgiler.

Sevgili Gulten,
Cok tesekkur ederim ictenliginiz icin, zahmet vermek istemem. Hem yukarida da dedigim gibi esim bana bulacagini soyledi. Gercekten hasret cok zor :( Sevgiler.

7:32 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

bizler bide burda vatanımızın kıymetini bilmeyiz sızlanırız.belkide için için sizin yaşadıklarınıza hevesleniriz.allah herkezin gönlüne göre versin.ay, incir 40 yıl yemesem aklıma gelmez de.şimdi ben pazarımızda görünce seni hatırlamazmıyım kızım..almam valla. :((
allah sevdıklerıne sağlıkla kavuştursun.iyiki internet var.

9:07 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Emekli Ablam,
Tesekkur ederim :) Ama bulunca pazarda inciri hatirim icin alip afiyetle yiyin. Insallah dediginiz gibi kavusurum aileme :) Sevgiler.

11:38 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home