Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

03 Nisan, 2006

Dayanamadim ki ben... :)

Hemen asagidaki balikli yemek postuma Banu yorum olarak helva ne guzel olurdu baligin yanina demesin mi? Canim cekti, gecenin bir vakti demedim yaptim irmik helvasini :) Hem esim de zaten cok sever. Sansima o saatte hala degisik bir tatli arayisindaydi, bu da tam oldu. Saniyorum tarifini hemen hemen herkes bilir, ama ben birkac ipucuyla paylasmak istedim ;)

Malzemeler:
- 1 bardak irmik
- 1 1/2 bardak sut
- 3/4 bardak seker
- 1 avuc cam fistigi
- 50 gr tereyagi

Yapilisi:
Genelde yapilanin aksine ben yagi koymadan (annemin usulu, boylece daha cabuk pembelesiyor) fistiklari 1-2 dakika orta hararetli isida kavurdum, sonra irmigi ekleyip 5-6 dakika daha (oldukca pembelesinceye kadar) kavurdum. Icine yagi ekledim, erittim ve 4-5 dakika da yagla kavurdum. Genelde daha cok yag koyuluyor ama bu miktar hic eksikigini hissettirmiyor. Bir yerde (yagsiz) sutu isittim, yavas yavas ekledim. Bu arada baya fokurdadi irmik, yavasca ve karistirarak eklemekte fayda var. Sonra sekeri de ekleyip 1-2 dakika daha karistirarak pisirdim. Ocagi kapattim, ama sicaktan tencereyi almadan arada bir karistirarak irmigi 15-20 dakika kadar demlendirdim, boylece putursuz oluyor, topaklanmiyor. Sonra tabaga alip ustune tarcin doktum ama hindistan cevizi rendesi de olabilir. Sogumasini bekleyemeden esime tat testine goturdum, begendi :) Afiyet olsun!

11 Yorum hemen asagida:

Blogger crépuscule dedi ki...

eline saglik canem :)

12:08 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Bende severim irmik helvasını...Ellerine sağlık senin elinden yemiş adar olduk :)

2:37 ÖÖ  
Blogger huysuz dedi ki...

mmmm.. harika olmuş Pınar, acaip severim zaten !

2:55 ÖÖ  
Blogger Defne dedi ki...

Pinarcigim, ne iyi etmissin, ben irmik helvasini annem yapinca yerdim, hic kendim denemedim. Aslinda hic fena olmaz.
Banucugum adami catlatmayin burada yahu!Ne ceketi ne 1 dolari?!!:)Tahminim sizin orada vergi orani da dusuktur, yazik bize yaaa....

6:53 ÖÖ  
Blogger Age35 dedi ki...

Bi türlü istediğim kıvamı tutturamıyorum irmik helvasında top top oluyor bi de bunu deniyeyim Pınarcım...

9:19 ÖÖ  
Blogger Age35 dedi ki...

Ha bu arada ben seni sobeledim....Kolay gelsin canım..

10:22 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Banu'sum,
Canim cekti napiyim :) Ceket isini bir konusalim ;)

Sevgili Crepuscule,
Tesekkurler :)

Sevgili Gamzeli,
Gonderdim burdan bir tabak :)

Sevgili Huysuz ve Tatli,
Cok tesekkurler.

Sevgili Defne,
Bence dene, 30 dakikada hazir sayilir, hem kolay, hem hafif, hem de lezzetli ;)

Sevgili Age35,
Bu tarifte topaklanmadi, insallah iyi olur yaptiginizda. Bir de ben o sobeyi gecenlere cevaplamistim, asagida bulabilirsiniz :) Tesekkurler ama yine de sobe icin.

12:11 ÖS  
Blogger Pinky dedi ki...

Ellerine sağlık Pınarcım çok lezzetli gözüküyor.Burada bunun hazırları çıktı helvanın yani.Annemin canı çektiği birgün denedik bize çok fazla şekerli geldi beğenmedik.EN iyisi evde yapılanı.Seninkide çok güzel gözüküyor afiyet olsun eşinede sanada canım

1:28 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Cok tesekkurler Pinky'cim :) Bence de herseyin evde yapilani gibisi olmuyor. Optum.

6:23 ÖS  
Blogger Gamzeli dedi ki...

ımmmm çok lezzetli olmuşş...süper süperr

8:05 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Kaç gündür helva burnumda tütüyor :)))Yapacağız artık bu güzelliği gördükten sonra:)) bu arada biz helvayı aynen sizin gibi yapıyoruz bu taraflar ise son derece şekerlendirip aynen çiğ köfte gibi sunuyorlar:)öptüm

11:22 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home