Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

28 Mart, 2006

Renkli cheese cake tarifi

Istekler uzerine hemen asagida veriyorum uc renkli peynirli kek tarifini. Altina biskuvi koymadan yagsiz peynirle yapilirsa rejimdekilere de uyar sanirim ;) Afiyet olsun.
Malzemeler:
  • 3 paket - 250gr'lik (tam/yarim yagli ya da yagsiz) krem veya labne peyniri
  • 3 yumurta
  • 1 kucuk bardak seker
  • 100 gr bitter cikolata
  • 6 orta boy cilek
  • 1 cay kasigi vanilya (burada sivi var, ama toz paketin ucte biri de olur)
  • 1 kucuk paket biskuvi
  • 3 kasik tereyagi
Yapilisi:
  • Firin 185C isitilir. Biskuviler (robotta) kirintilanir, eritilmis yagla karistirilip (kelepceli) kabin dibine yayilip bastirilir. Firinda 10 dakika pisirilip sogutulur.
  • Uc ayri kapta peynirler krema gibi oluncaya kadar cirpilir. Seker uce bolunup (cikolataya daha az konabilir) eklenir, tekrar cirpilir. Yumurtalar eklenip iyice cirpilir.
  • Ilk kaba vanilya (aslinda catalla ezilmis yarim muz da olabilir), ikinci kaba catalla ezilmis cilekler, ucuncu kaba eritilmis cikolata eklenir ve son kez iyice cirpilir hepsi.
  • Biskuvinin ustune cikolatali karisim eklenip firinda 8 dak pisirilir.
  • Sonra cilekli karisim yavasca dokulup o da 8 dak pisirilir.
  • En uste vanilyali karisim eklenip pisirme suresi 50-55 dak tamamlanir.

Kekin pistigini kabi salladiginizda fazla titrememesinden anlarsiniz. Sonra firin kapatilir, kapagi acilir ama 10 dak kadar kek iceride kalir. Sonra cikartilip 5-10 dak da tezgahta bekledikten sonra bir bicakla kekle kap arasi ayirilir. Iyice soguduktan sonra ustu strec filmle kapatilip buzdolabinda birkac saat tutulur, afiyetle yenir. Ustune kakao ya da pudra sekeri serpilebilir, cikolata sosu dokulebilir, meyve dilimlenebilir. Peynir yagsiz konmussa azicik sert oluyor, o yuzden yarim yagliyla karistirilabilir.

9 Yorum hemen asagida:

Blogger Mr_TD dedi ki...

kekin resmi yokmu , kesin yetin yuttun ,haha , bu da yeni valla.

Neyse kendi sayfamda yazdim ama,yinede burda da bir haber vereyim dedim.

http://www.lindtusa.com/shop.cfm

git bir bak ,
sanirim begeneceksin :-)

Simdi gidip Tugce ye haber vereyim.

10:26 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Mr. T.D.,
Resim asagidaki postta...

11:13 ÖÖ  
Blogger Mr_TD dedi ki...

bilmem valla,ben bunu okuyordum, orda aradim :-)

cok cukulatadan beynimde yavasladi galiba :-)

1:31 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Mr. T.D.,
Koydum resmi de...

Banu'sum,
Yagsiz peynirle az sekerle yapinca olur bence. Zaten az yagli sutlu urunler rejim yaparken kilo vermeyi hizlandiriyor, ozellikle bel kisminda. Ama malesef dedigin gibi hep en lezzetli seyler en kilo yapan seyler :( Az yiyip cok hareket etmek lazim, ama nerdeee...

4:49 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Ohhhh tam ağzıma layık bir tat:)) Eline sağlık:))))Üşeniyorum yapmaya ama terazi burcu tembellik günleri başladı,bir dilim atsan banada ben tutsam:))))öpücük:)))

11:59 ÖS  
Blogger crépuscule dedi ki...

hmmm denemek lazimmmmm :)

12:23 ÖÖ  
Blogger Mr_TD dedi ki...

süper süper :-)
bende ilk basda baska posting mi diye baktim,he he.

Tesekkürler :-)

12:55 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

AYY TEŞEKKÜR EDERİZ PINARCIM...ÖPTÜM...

1:32 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Candan'cim,
Attim hemen, tutabilir misin bu kadar uzaktan? :) Aslinda 10 dakikada hazirlaniyor, bir tek takip etmesi zahmetli.

Sevgili Crepuscule,
Bence de dene cok sirin renkli renkli ;)

Mr. T.D.,
Eski post, eski resim :)

Afiyet olsun Gamzeli :)

3:22 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home