Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

26 Mart, 2006

Olduren cikolata

Baslik korkunc gibi gorunuyor ama aslinda esimin bana aldigi yeni (cikolatali) tatli kitabinin basligi kendileri; "Death by Chocolate". Kitabin basinda da bununla ilgili kucuk ve komik bir hikaye yazmislar. Kafeye kari koca gelen bir cift bu pastayi ismarliyor ve adam bir lokma alir almaz kalpten gidiyor. Ama nedeni pastanin cok agir olmasi degil, adamin evde bu pastayi yapmak icin binlerce kez ugrasmasi ve bu tadi bulamamasi. En sonunda kafede yiyince de heyecandan kalp krizi gecirmesi.
Kitabin yazari Marcel Desaulniers unlu bir fransiz ascisi, Trellis restoraninin (Williamsburg, VA) ve bir cok prestijli odulun sahibi. En son cikardigi bu kitapta az ve coook cikolatali kolay ve zor tarifler var. Bir tatli ve cikolata canavari olarak adima imzalanmis bu kitabi hemen gozden gecirdim, ama gercekten bayildigim tarifleri de yapmak icin de sabirsizlikla uygun bir zamani beklemeye basladim. Cunku sonuc sanat eseri gibi olsa da sanirim yaklasik bir gun aliyor (benim gibi cok da usta olmayan ascilar icin en azindan). O yuzden soyle ozel ve guzel bir gunde yapmak lazim. Ama ben gazi almistim bir kere, o yuzden evde bulunan krem peynirleri de gorunce cheese cake yapayim bari dedim :) Degisik olsun diye de uc renkli yaptim. Tarifi klasik cheese cake tarifi ama uc rengi yapabilmek icin uce bolup cikolata, cilek ve vanilya kattigim peynirleri sirayla dokup arada 8 dakika pisirdim. En toplamda yine 50-55 dakikayi buldu pisirme suresi. Asagidaki resimlerde kitabin resmi, benim icin imza, kitaba adini veren pasta ve de restoranin brosuru var. Altinda da benim nacizane cheese cake'im...



17 Yorum hemen asagida:

Blogger Pinar dedi ki...

Tuh Banu'sum yaa cok uzuldum. Ama yine de guzel olmustur senin elin degdi nasil olsa. Heyecanla bekliyordum resimlerini blogunda, bakip bakip duruyordum, koy yine de bence o kadar emek verdin.

Ben 375F'de 40-45 dakika pisiriyorum (iyice pembelesinceye ve kabarincaya kadar), bir de serbetini az dokuyorum (1.5'a 1.5, ve de oldukca kaynamis olarak, yani koyulasmis olarak). En iyisini ucuncu denemeden sonra yapmistim :) Ilki az pismisti, ikincisi kuru olmustu. Bu ilklerde boyle olur. Ama bak ne sirin Ozan begenmis yiyor. Demek ki yumusak da olsa cok lezzetli. Afiyet olsun canim benim. Kocaman optum.

8:00 ÖS  
Blogger Sofralarimiz dan dedi ki...

Bu siteye girdigimde sanki farkli bir dunyaya girmis gibi hissediyorum hersey cok guzel yaa.. Tatli tatli konusmalarinizda beni olduruyor resmen :):) Ikinizinde cok guzel olmustur tatlilariniz mutlaka.. Pinar artik Death by Chacolate kitabindan cesit cesit tatlilar bekleriz :)

8:49 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Tesekkur ederim sevgili Sofram, ben de boyle pastel renkleri cok seviyorum. Tatlilara gelince insallah, biraz uzun tarifler ve cok basamakli :) ozellikle yapmak istediklerim, ama ilk firsatta soz.

9:29 ÖS  
Blogger Berna dedi ki...

Pinarcim, cok guzel gorunuyor walla, eminim tadida en az gorunusu kadar guzeldir. ama en cok renkleri beni cezb etti:)
opuyorum cnm...

10:23 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Tesekkur ederim Berna'cim, renklerin karismamasina cok sevindim, korkmustum basta ilk defa yaptigim icin :) Optum kocaman :)

10:40 ÖS  
Blogger Meltem Sozer dedi ki...

Kek çok güzel görünüyor. Size afiyet olsun.

10:46 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Tesekkurler Sevgili Meltem :)

11:04 ÖS  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Canım şimdi biz denemeye kalkarsak ..Sonra senin yaptığından tadarsak aynı tad olmadı diye kalpten gidersek ne olcak o zaman :))) Şaka bir yana senin yaptığın çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

5:23 ÖÖ  
Blogger crépuscule dedi ki...

eline saglik, leziz gozukuyo eminim tadi cok daha lezizdir.
sevgiler,

6:40 ÖÖ  
Blogger Age35 dedi ki...

Çikolatalı tatlar beni hep cezbetmişdir...Seninkide çok lezzetli grünüyor.. Eline sağlık...

1:29 ÖS  
Blogger Mr_TD dedi ki...

benim bir sözüm vardir,tarifler katin doyurmaz ,yapilmislardan yolla diye,bu lafimi tekrarliyorum :-)

yiyelim güzelleselim etkinliklerine hos geldiniz :-)

1:52 ÖS  
Blogger Cerise dedi ki...

Ellerine saglik cok nefis gorunuyor :) Ben de bu aralar hep pratik seyler yapmak istiyorum, eski sabrim kalmadi artik, saatlerce mutfakta kalmak daraltiyor beni. Ama uzun suren yemekler hep daha guzel oluyor tabi :)

2:07 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Cok sirinsin Gamzeli :) Allah korusun! Eminim sen yapsan da cok guzel olur.

Sevgili Crepuscule,
Fena olmadi ama yagsiz peynirden yaptigim icin azicik kati oldu sadece :)

Sevgili Age 35,
Ilk firsatta asil cikolatali tatlilari deniycem bakalim ;)

Mr. T.D.,
Nasil yolliyim? Resimlerle idare edersiniz artik. Bir de yagsiz peynir ve az sekerli yaptigim icin gercekten yiyelim guzelleselim oldu ;)

Cerise'cim,
Ben de pratik seyleri yapmayi daha cok seviyorum. Ama sonuca degecekse soyle uzunca bir vakit ayirmak da fena olmuyor. Sevgiler.

6:21 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Pinarcim, ne kadar guzel duruyor o cheesecake oyle. Ellerine saglik. TAm tarifi de alalim lutfen. Sen guzel yemek yapiyorsun. Bu blogunu yemek bloguna dondurmeyi dusunuyor musun? Ya da baska bir blok ta yapabilirsin sirf tariflerinin oldugu. Ellerine saglik canim, cok guzel kekin.
Sevgilerimle
Nilay

1:59 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Bi deneyelim bakalım :)

2:24 ÖÖ  
Blogger crystalsdreams dedi ki...

pınarr nası güsel gözüküyo renklerr:) ellerine sağlık..off ben daha fazla bişi yazamicem,nitekim 2.günündeyim diyetin,içine kurt düşürmiim niyetin:)

3:11 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Nilay,
Cok tesekkur ederim :) Yemek blogu yapabilecek kadar cok degisik yemek yapmiyorum, klasik Turk yemekleri agirlikta bizim menulerde :) O yuzden sanirim boyle devam edicem ama fikir icin cok tesekkur ederim :) Tarifini veriyim hemen.

Sevgili Gamzeli,
Eminim cok guzel olacak.

Sevgili Crystal,
Bozmiyim aman diyeti. Baslamak bitirmenin yarisi derler, az kaldi yani. Sevgiler.

8:47 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home