Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

20 Kasım, 2006

Sogan Corbasi


Havalar sogudu iyice, kis geldigini hissettiriyor. Kisa en yakisan yemek de sicacik corbalar haliyle. Esimin favorilerinden olan sogan corbasi hem isinmak icin hem de bagisiklik sistemini guclendirmek icin birebir. Ayrica yapmak da cok kolay, pisirme suresini dusunmezsek :)

Malzemeler
3 buyuk kirmizi sogan
1-2 kasik zeytin yagi
1 tatli kasigi seker
1 corba kasigi un
1 cay kasigi tuz
1 bardak kirmizi sarap ya da 1 corba kasigi sirke
4 bardak et suyu

Yapilisi
Soganlari piyazlik gibi dograyip tencerede kizdirilmis yagla karamelize oluncaya kadar (kahverengiye donuyor) orta ateste pisiriyoruz. Iste bu kisim biraz uzun suruyor. Ustune sekeri ve tuzu ekleyip biraz daha pisiriyoruz. Sonra unu ekleyip soyle bir kavurup, isterseniz sirkeyi ve et suyunu ekleyip biraz daha kaynatip, isterseniz sarabi ekleyip iciye buharlasana kadar kaynatip ondan sonra et suyunu ekleyip biraz daha kaynatip servis ediyoruz. Ustune firinda kizartilmis kasarli baget ekmegi super oluyor. Afiyet olsun.

12 Yorum hemen asagida:

Blogger ycurl dedi ki...

Pinarcim,
Ben cok severim sogan corbasini ama hic evde yapmayi dusunmemistim ;) Burada hava soguk degil ama soguk bir gune tarifini saklayacagim. Eline saglik.

10:32 ÖS  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Ayy çok güzel olur bu çorba...Şimdi benim de canım istedi...Zaten çorbaları çok severim...Yemek olmasın çorba olsun bana yeter...Ellerine sağlık canım...

1:27 ÖÖ  
Blogger YesilErik dedi ki...

Pinarcim, gayet pratik bir sogan corbasi tarifiymis bu. Eline saglik.

8:43 ÖÖ  
Blogger YOK Kİ dedi ki...

Hic sogan corbasi tatmadim ve ilk kez senin sayfanda goruyorum tarifini.

Merak ettigim bir sey var, icine koydugun seker tadini cok belli ediyor mu corbada? Hani sirke ya da sarabin eksimsi guzel bir tat verecegini dusundum ama seker bunu bozuyor mu emin olamadim.

Ellerine saglik.
Bu arada iyi tatiller esin ve sana :)

9:12 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Canım ben hiç yapmadım bu çorbayı :) ama deniycem merak ettim tadını .
Ellerine sağlık ohhh
kocaman öptümmmm

9:19 ÖÖ  
Blogger Pinky dedi ki...

Pınarcım eline sağlık ben hiç tatmadım bu çprbayı ama annemi çağırıp tarifi gösterdim bile :)

11:35 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Şu soğan çorbasını deneyemedim gitti. En iyisi senin tarifini denemek.

5:26 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Pinarcim, tarifi anlatisin cok hosuma gitti, cok severek yaptigin belli oldu :) Ellerine saglik :)

10:39 ÖÖ  
Blogger MorKoyun dedi ki...

biz amerikanin sol ust kosesinde ciddi kar altindayiz suanda, arabalarin ustu kaplandi bile:) burnumuzu kapidan uzatip kar koklamaktan baska corba tarifleri derliyoruz bir de. bu corba cok ilginc geldi ama listeye girdi bile, deniycez. iyi tatiller...

11:57 ÖS  
Blogger Ferhanca dedi ki...

benım oğlum amerıkada yanı gıttıgımzaman sabah kavaltıya gıdıyorlardı turk arkadaşları ekmekçide kahvaltı yapıyorlardı .hepsi önce sogan çorbası ve sandeviç yıyorlardı çok sevıyorlar..karamelli sizin çorbanız muhakkak çok guzeldir afıyet olsun.sevgiler..ferhan

8:43 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Ycurl,
Evde yapilan da cok lezzetli oluyor, hem de icindeki yag miktarini kontrol edebliyoruz. Uarim denersin, afiyet olsun.

Sevgili Gamzeli,
Cok tesekkur ederim :) Afiyet olsun.

Sevgili Yesil Erik,
Gercekten cok kolay, tadi da cok guzel :)

Sevgili Yok ki,
Hafif tatli olmasi gerekiyor ama icindeki sarap/sirke dedigin gibi taliyi dengeliyor. Zaten sogan da oldukca sekerli bir sebze, isteren hic seker koymayabilirsin. Umarim denerdin, cok yararli ve lezzetli cunku. Insallah senin tatilin de iyi gecmistir.

Cilekli Pastam,
Tadi cok guzel oluyor, kesin dene :) Optum!

Sevgili Pinky,
Anne elinden corba baska olur, umarim begenirsin :)

Meltem'cim,
Umarim dener ve begenirsin. Afiyet olsun. Kendine cok iyi bak. Optum!

Sevgili Nilay,
Tesekkur ederim :) Esim sevdigi icin gercekten daha severek yapiyorum :)

Sevgili Morkoyun,
Uff soguklar iyice geldi demek. Burasi nispeten ilik yine :) Esim kar istiyor, bense hazir degilim daha soguklara. Insallah isitir sizi bu corba soguklarda. Optum.

Sevgili Ferhanca,
Kahvaltida da hic fena olmaz gercekten :) Amerika'nin en guzel yiyecegi sanirim sandivicleri. Tesekkur ederim, umarim siz de denersiniz. Sevgiler.

10:16 ÖÖ  
Blogger Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Pınar
Soğan çorbasını hep merak etmişimdir.
Sayedne deneme fırsatım olacak.
Elerine sağlık.

1:27 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home