Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

07 Kasım, 2006

Arkadaslik ustune...

Asagidaki okuyacaginiz yazi "Su Cilgin Turkler" kitabindan bir alintidir. Bana e-maille geldi, sizinle paylasmak istedim cok etkilendigim icin.

"Savasin en kanli gunlerinden biriydi. Asker en iyi arkadasinin az ileride, kanlar icinde yere dustugunu gordu. Insanin basini bir saniye siperden cikaramayacagi gibi bir ates altindaydilar. Asker tegmenine kostu hemen: "Komutanim, bir kosu arkadasimi alip geleyim mi?" Delirdin mi der gibi bakti tegmen... "Gitmeye degmez oglum, arkadasin delik desik olmus. Buyuk olasilikla olmustur bile. Kendi hayatini da tehlikeye atma sakin!" Ama asker o kadar israr etti ki, tegmen izin vermek zorunda kaldi. "Peki, dene bakalim!" Asker yogun ates altinda firladi siperden ve mucize eseri arkadasinin yanina kadar gitti, yarali arkadasini sirtlandigi gibi tasidi. Birlikte siperin icine yuvarlandilar. Tegmen kosup yaraliya bir goz atti ve nefes nefese bir kenara yikilmis askere dondu: "Sana hayatini tehlikeye atmaya degmez dememis miydim! Bu zaten olmus..." "Degdi Komutanim, degdi!" dedi asker. "Nasil degdi, arkadasin zaten olmus, gormuyor musun?" "Gene de degdi komutanim, cunku yanina vardigimda henuz yasiyordu, ve onun son sozlerini duymak, dunyalara bedeldi benim icin..." Ve, hickirarak, arkadasinin son sozlerini tekrarladi: "Gelecegini biliyordum!"


Kalbimizde "arkadaslik" denilen bir mucize var. Nasil oldugunu, nasil basladigini bilemezsiniz. Ama bunun ozel bir armagan oldugunu, Allah'in bir lutfu oldugunu bilirsiniz. Gercekten de arkadaslar nadide mucevherlerdir. Yuzunuzu guldurup, basarmaniz icin cesaret verirler. Sizi dinlerler ve kalplerini acmaya hazirdirlar. Boylesine "gercek" arkadaslarimiz varsa ne sansli bize...

12 Yorum hemen asagida:

Blogger Blog Sahibesi dedi ki...

Pınarcım kesinlikle katılıyorum. Dostlarımız, hayatımızda yer alan herkes bizim için birer armağan. Kıymetini bilmemiz gerek. Daha doğrusu sahip olduğumuz herşeyin kıymetini bilip şükretmemiz gerek canım.

12:02 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

güzel bir kitap...tam anlamıyla okumadım ama şöyle bir üstten bakınca güzel olduğu belli...

1:48 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Canım kesinlikle katılıyorum böyle arkadaşlarımız olsun hep.Paylaşım için teşekkürler. Ne güzel sana yazmak yahu. Kocaman öpüyorum şekeriiiiiiim.

1:56 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Pınar, okurken gözlerim doldu.Herkese güzel bir örnek bu tutkulu arkadaşlık. Herkesin bu denli içten arkadaş sahibi olması dileğiyle.Olsun da bir tane olsun diyorum. Sevgilerimle
Siyahinci

3:32 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

Pınar'cığım,
Ben de iznimde arkadaşlarımla bol bol vakit geçirme imkanı buldum. Arkadaşlık hakikaten o kadar güzel birşey ki...

4:40 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Nuray,
Cok guzel soylemissin :) Sukretmek cok onemli cunku hicbir seyin sonsuza kadar bizim olacagi garantisi yok :( Optum!

Sevgili Gamzeli,
O kadar kalin olmasina ragmen ben de bavulumda ona yer ayirip getirdim ama malesef hala okuyamadim :( Okumak lazim ama... Optum!

Sevgili Cilekli PAsta,
Insallah, insallah. Allah kotulerinden de korusun! Ben de ozledim yorumlarini. Kocaman optum!

Sevgili Siyah Inci,
Oyle habersiz gittiniz, cok uzuldum. Yorum icin geldiginiz icin tesekkur ederim. Insallah yeniden sayfa acarsiniz. Benim de gozlerim dolmustu okuyunca, vay be dedim boyle arkadaslik var mi gercekten. Umarim vardir. Sevgiler.

Sevgili Kucuk Evin Mutfagi,
Ben de cok ozledim eski arkadaslarimi, en sonunda beynim ise el koyup ruyalarimda bulusturuyor bizi :) Sizin hasret gidermenize sevindim. Sevgiler.

8:04 ÖS  
Blogger Unknown dedi ki...

selam çok güzel hikaye kesinlikle katılıyorum ama "şu çılgın türkler" kitabında böyle bir şey olduğunu hatırlayamadım :(

12:13 ÖS  
Blogger Pinky dedi ki...

İlk okuduğumda deliler gibi ağlamıştım daha ne diyeyim :(

1:45 ÖS  
Blogger elma dedi ki...

kitabi okumadim Pinar, evde bekliyor, cok kalinolmasi gozumu korkutuyor, elimdekini bitirmeyi basarirsam baslarim belki..
arkadaslik uzerine guzelbir yazi, ben gidermiydim acaba?? oyle hemen giderdim tabii ki demek kolay da, geride birakacagin bir cocougun varsa eger,o kadar da kolay konusamiyr insan..dusunmek gerek bunun uzerinde, ben karar veremedim..

2:40 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Xprodoksit,
Ben kitabi okumadigim icin birsey soyleyemiyorum, ama gelen e-mailde oradan alinti diyordu, onun yalancisiyim. Sevgiler.

Sevgili Pinky,
Gercekten cok dokunuyor insana. Optum!

Sevgili Elma sekeri,
Benim de gozun korktu o kadar kalin gorunce, tasidim o kadar, insallah bir zaman okurum cunku her okuyan cok guzel oldugunu soyluyor. Dedigin gibi insanin arkasinda kalacak daha kiymetli kisiler varken kendini feda etmesi mumkun degil. Zaten once aile sonra arkadaslar geliyor bence. Optum.

4:34 ÖS  
Blogger LaMa dedi ki...

Yillar once bir mail'de gelmisti bu oyku ve cook etkilemisti beni...

11:04 ÖÖ  
Blogger Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Pınar
kitabı okuduğum birçok kısım gibi bu gerçek hikayede gözlerimi yaşartmıştı.. Ölümüne vefa..
sevgiler
Pınar

6:18 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home