Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

29 Ekim, 2006

Haftasonu ve Bayram

Bu haftasonunu uzun zamandir bekliyordum, cunku Ramazan yuzunden uzuun uzuun kahvalti etmeyeli cok uzun zaman olmustu. O yuzden ben de ozenip krep yaptim. 1 bardak sut, 1 bardak un, 1 yumurta ve 1 kasik eritilmis yag cirpilip orta ateste isitilmis kucuk teflon tavaya ince bir katman seklinde dokulup/yayilip iki tarafi da pembelesinceye kadar pisirilir. Ilk yuzu yaklasik 1 dakika, ikinci yuzu 30 saniye kadar. Icine ne isterseniz koyabilirsiniz, benim favorim nutella ama krem peynir, zeytin ezmesi, yag-recel/marmelat, salam cok yakisan adaylardan. Bu olcuyle 12 tane cikti bu arada yaklasik 20 cm capindaki tavadan.

Boyle kahvaltidan sonra biraz televizyona takildiktan sonra ev toparlanir ama evin azicik daha kirlenmesi uygun gorulup temizlik haftaya atilir, bu zaman da bir kafede dergi okuyarak gecirilir (yarindan da 1 saat kazanilacagi goz onune alininca dersler unutulur tabii). Bir de evde civi cakma isleri icin uzun zamandir istenilen cekic alinir :) Eve gelince aksam yemegi telasina kapilip yine ve yeniden Meksikan tacolari yapilir (daha once tarif vermistim), bu sefer resim cekmedim ama konsept ayni: kavrulmus kiyma, domates, sogan, guacomole, eksi krema, zeytin, misir, rendelenmis peynir, salsa ve de yumusak tortillalar (yufka gibi).

Sonra bugunun cadilar bayrami partileri gunu oldugu hatirlanip gecen seneden kalma kostum (kendim yapmistim ve baya ugrasmistim o yuzden tekrar giymek hosuma gitti) dolabin dibinden bulunup giyilir. Ve de gecenin yildizi: kutusundan henuz cikmamis cici dans pabuclarim gun yuzu (aksam lamba isigi) gorur :) Ama yas ilerlemis oldugu icin partide fazla kalinamaz :)
Not: Resim gecen seneden; ugur bocegi Pinar karsinizda...

Pazar gunu ise kahvaltida menemen yapilir, cay demlenir. Sonra biraz derse koyulunur. Sonra gelen telefonla (Hintli) arkadaslarla kafede bulusulup sohbet edilir. Eve donup azicik ders calisilir, yemek yenir. Havanin ilik olmasindan faydalanilip azicik yurunulur ve de kamerayi yanimiza almak akil edildigi icin iki uc kare resim cekilir ordekli golumuzde.

Bugunun bir guzelligi de Cumhuriyet Bayrami olmasiydi, burada Turklerle kutlama planlari yapiliyordu. Son anda iptal ettiler, ben topluca Istiklal Marsi okumayi, Ataturk'u anmayi istiyordum, olmadi. Insallah daha nice yuzyillar kutlariz bu anlamli gunu ve unutmayiz Ata'mizi...

10 Yorum hemen asagida:

Blogger sevilay dedi ki...

pinarcigim, sayfana giris yapamiyorum, yeni bir müzik koymussun ve bu müzik yüzüünden mirosoft girisi yasakliyor, bende anlamadim, ama sayfana girer girmez hemen yorum yerine bastim ve sayfan yine kapandi. Bir bakiver canim

4:35 ÖÖ  
Blogger Pinky dedi ki...

Pınarcım güzel vakit geçirmene çok sevindim.Kostümün gerçekten çok güzel çok emek sarfetmişsin ama değmiş..manzaralar çok güzelmiş keşke bizde görebilsek oraları..öpüyorum

8:02 ÖÖ  
Blogger Nilay dedi ki...

Pınarcım, bugün ikimiz de aynı konulara değinmişiz:) ben de kahvaltı ve cadılar bayramından bahsettim dün akşam :) Benim yarın bir partim var ama kostümüm yok, bakalım ne yapacağım:/

9:56 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

pınarcım,
cumhuriyetimizin 83.yılı kutlu olsun yolları cumhuriyetten geçenlerin de yolları açık olsun,
sevgilerimle
sanırım beta yine anonymous kabul edecek
candan
www.onebenbirsey.blogspot.com

1:14 ÖÖ  
Blogger Blog Sahibesi dedi ki...

Pınar bende kahvaltıda krepe bayılırım. Üstüne bir de nutella sürerim ki işte o zaman dünyalar benim olur. Uzaklarda bayram kutlamaları daha bir heyecan verir insana.

6:08 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Sevilay,
Kopyalarken koru demisim sarkilari, sildim artik sorun kalmamistir sanirim. Bugun yenisini koyucam. Sevgiler.

Sevgili Pinky,
Tesekkur ederim, o yastigi ve ozellikle ustundeki benekleri dikmek oldukca zaman almisti :) Yolun duserse buralara beklerim. Optum.

Sevgili Nilay,
Evet ben de biraz once baktim sayfaniza :) Telepati yapiyoruz sanirim. Insallah kiyafet bulabilmissinizdir. Sevgiler.

Sevgili Candan,
Tesekkurler. Beta artik duzeldi saniyordum ben :( Sevgiler.

Sevgili Nuray,
Krep ve nutella ya da basli basina nutella ayri bir olay zaten :) Uzaklarda bizim bayramlar sonuk geciyor. Otekiler de o kadar zevkli olmuyor malesef kendimizin olmadigi icin. Sevgiler.

12:31 ÖS  
Blogger MorKoyun dedi ki...

ama ben nezaman yorum yazmaya calissam ugurbocegi similasyonunu gorup dagiliyorum:) cok basarili buldum ozellikle poz mukemmel:))ben de optum bay:)

9:28 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Morkoyun,
O pozda harbiden duvara tirmanmaya calisiyorum :) Tesekkur ederim :) Optum kocaman.

10:19 ÖS  
Blogger YesilErik dedi ki...

Cok sirin olmus kostumun :)

3:15 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Yesilerik,
Cok tesekkur ederim :) Optum.

7:05 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home