Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

01 Kasım, 2006

Luleli spagetti

Taa yazin paraya kiyip guzel bir "specialty food" marketinden -bin cesit peynir, salam, sarap, cay, recel, zeytin, ekmek, makarna, vs satan yer- almis oldugum luleli makarnalarimi pisirmeye kiydim sonunda ve soslu spagetti yaptim :) Ve sonra 50 cente aldigim markarnalarin ne kadar uydurma oldugu ortaya cikti, bizim markarnalarimiz gibi oturakli, lezettli, makarna gibi makarna yok su memlekette malesef, boylesine de para veremem ki :) Sosu icin yaklasik 250 gr kiymayi kavurdum, ince dogranmis kuru sogani ekleyip kavurdum, 250 gr kadar mantari dorde bolup yumusattim, biber (devasa dolmalik biber) dograyip kavurdum, 3-4 dis sarimsagi incecik dograyip soyle bir cevirdim, etten (cooook) daha pahali oldugu icin dogranmis domates konservesi ekledim azicik salcayla birlikte, defne yapragi, kekik, tuz, karabiber ve azicik kimyon koyup sos biraz koyulasana kadar pisirdim. Hasladigim makarnaya ekleyip bir guzel karistirip servis yaptim. Eger vejeteryan sos isterseniz eti cikarip sogani biraz zeytin yaginda kavurarak baslayin ayni sekilde herseyi ekleyip pisirince icine catalla ezilmis beyaz peyir (ya da feta) ve cekirdekleri cikarilmis yesil zeytin ekleyip deneyin, feslegen, ve hosunuza giden baska baharatlari eklemek de tadini cok farkettiriyor (vejeteryan tarif Mert'cigimdendir). Afiyet olsun.

14 Yorum hemen asagida:

Blogger Nilay dedi ki...

Pinarcim, demek sizin orada da domates cok pahali. Bizim burada kilosu 3 dolara geliyor ya. Ben de konserve dogranmis domates aldim, hem daha kirmizi daha guzel. Ben iste boyle kiymali soslu makarnaya cildiriyorum cok uzun zaman oldu yemeyeli:( Kisin yerim ben de ;)
Ellerine saglik.
Sevgiler

10:19 ÖS  
Blogger Blog Sahibesi dedi ki...

Pınarcım makarnayı çok severim ben. Bir dönem İtalyada yaşadığım için çok fazla çeşit ve farklı soslar deneme fırsatım oldu. Diyebilirim ki 3 öğün makarna verseler yerim. Senin yaptığın makarnalardan bende bir keresinde burda yapmıştım ve çok lezzetli olmuştu.Galiba markasından kaynaklanıyor.Benim tercihim her daim barilla. Sosunu da deneyeceğim canım. Afiyet olsun sana :)

12:16 ÖÖ  
Blogger Defne dedi ki...

Pinarcigim, lule makarnalar cok sirinler. Biz kirmizi et pek tuketmiyoruz ama nadir de olsa kiyma soslu makarna guzel oluyor. Ben pasta ve yemekleri hep burodayken goruyorum, zor oluyor birazcikkk :P

Sevgiyle kucakliyorum.

1:44 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ...pİŞMEDEN ÖNCE NASIL PİŞTİKTEN SONRA NASIL :)ELİNE SAĞLIK...

2:46 ÖÖ  
Blogger Ferhanca dedi ki...

merhabalar ,Türkiyede bu hafta makarna haftası ..uretıci olarak dunyada ikinci imişiz..yılda kişi başı 5_6 kilo ,italyada 26kg imiş tabiki onlar her yemek öncesi yiyorlar..makarnaların şekli çok güzel afıyet olsun..sen nerdesin? benım oglum mıssourı de ..beklerım banada ugra...FERHAN

5:42 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Nilay,
Burada bir ara yarim kilosu 4 dolara cikti :( Benim gibi domates canavarinin halini dusunun. Et de o aralar 1 dolara inince baya eglendik. Kepekli makarnayla rejime uygun olur sanirim, afiyet olsun. Sevgiler.

Sevgili Nuray,
Ben de Italya'ya gidip o mamalardan yemek istiyorum :) Cok ozendim sana :) Dedigin gibi makarnasi guzel oldugu icin daha da lezzetliydi. Optum.

Sevgili Defnecigim,
Kusura bakma boyle gunduz vakti canini cektirmisim :( Eve gidince yapip yersin ama di mi? Malesef ben kirmizi etsiz yapamiyorum :( Vejeteryan sos da harika oluyor ozellikle zeytin ve peyniriyle. Kocaman optum canim benim.

Sevgili Gamzeli,
Tesekkur ederim, pisince daha sirin oldular bence tombul tombul :) Optum.

Sevgili Ferhan,
Bizim makarnalarin tadi baksadir zaten. Ben Virginia'dayim. Geliyorum sayfaniza hemen. Sevgiler.

Biyonikarslan,
Lutfen baskasiyla olan konularinizi benim sayfamda halletmeye calismayin.

12:30 ÖS  
Blogger YOK Kİ dedi ki...

merhaba Pinar,
dedigin gibi ben de burada (US) dogru duzgun makarna pisirebilmis degilim; hani en azindan Turkiye'dekiler gibi.
domates de aynen soyledigin gibi etten pahali, poundu (450g) 3kusur dolara cikti burada.
yine de yemek yapmak zevkli bir sey, yaptiklarin lezzetli gorunuyor. ellerine saglik.

1:04 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Yok ki,
Evet malesef saka gibi, cok pahali burada sebzeler. Ama yine de yemek yapmak cok zevkli dediginiz gibi. Konserveler isi goruyor bazi zamanlarda.

Biyonikarslan,
Kendinize sayfa acip orada soyleseniz demek istediklerinizi. Internet acik bir ortam, herkes kendi dusuncelerini serbestce anlatmak icin kullaniyor. Ben tartismalardan hoslanmiyorum, ozellikle alakam olmayanlardan. Lutfen anlayin ve bu konuda yazmayin buraya. Tesekkurler.

2:06 ÖS  
Blogger MorKoyun dedi ki...

biz ailecek madem domates alamiyoruz bari yogurtlayip mantiya benzetelim taktigini uyguluyoruz:) nane sumak ikilisini de unutmamak lazim. bu sos guzel gorunuyor, eline saglik...

5:22 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Ben de bu makarnaları çok seviyorm gerçekten lezzetli oluyor. Çiğ hamurdan satılan spagettilerde çok lezzetliler.

12:19 ÖÖ  
Blogger LaMa dedi ki...

Gercekten cok estetik gorunuyor degil mi bu lule makarnalar :)
Makarnayi seviyoruz :)))
Eline saglik pinarcimcimmm

9:10 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

ayyyy uyyyy buna bayildim ben
ellerine saglikkkkk
super

7:44 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Morkoyun,
Biz de sirf kiymali sos olursa oyle manti niyetine yogurtla yiyoruz :) Tesekkurler. Optum.

Sevgili Meltem,
Evet cok lezzetliydi. Cig makarna henuz yiyemedim, ilk firsatta denemek istiyorum. Kocaman optum!

Sevgili Lama,
Biz de makarnayi cok seviyoruz, ozellikle kepeklisini kesfettikten sonra daha s1k yapabiliyorum :) Tesekkur ediyorum :) Optum.

Biyonikaslan,
Hayirli olsun.

Sevgili Vintage,
Tesekkur ederim :) Optum.

4:49 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Hmmm sona mı kalmış bu makarna sever:)
Lüleli makarnada lüleli makarna olmuş yani ellerinize sağlık.

12:30 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home