Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

15 Ağustos, 2006

Orumcek agi - Felsefik bir yazi

Pazar sabahi erkenden uyanip bir daha da huzur bulamayinca kendimi disari attim. Gokyuzu cok bulutlu oldugu icin ve de her yeri de sis kaplamis oldugu icin oldukca karanlikti disarisi, ayni icim gibi. Evden cikar cikmaz dikkatimi oradaki garip bitkinin ustundeki orumcek agi cekti. Dedim kucucuk hayvan ugrasmis bir gecede boyle yogun ve kalin bir ag ormus, masallah. Neyse, azicik inceleyip yoluma devam ettim yesilliklere ve ordeklere dogru. Bir ara o kadar cok sis vardi ki hala uykuda olup ruya gordugumu sandim, cunku tam filmlerdeki gibi bir ortam vardi, sanki bir anda onume bir yasayan olu firlayacakti :P Ordeklere varinca stres atmak icin kovalasam mi diye aklimdan geciriyordum ki onlar beni gorunce sevincle kosarak gelmeye basladilar. Sanirim ekmek getirdim sandilar :) O kosu sirasinda yerdeki bir agi da bir guzel bozdular. Ben onlari atlatip okulun ciftligine dogru yurumeye devam ettim, iste bu noktada felsefik dusuncelere dalmaya basladim. Cunku ciftligi cevreleyen tel citin ustu ve yerdeki otlar orumcek aglariyla kapliydi. Kamerami yanima almadigima cok uzuldum. Saskinlik ve merak icinde ara sira durup aglari incelemeye basladim. Kimisi ince ipten, kimisi kalin, kimisi koseli sekilde, kimisi daha yuvarlak, kimisi seyrek, kimisi s1k orulmustu. Hatta bir tanesine yakalanmis olan bir sinegin havadaki nemin etkisiyle islanmis olan agdan kurtulabildigine tanik oldum. Zaten boylece anladim neden bu kadar cok ag gordugumu, havadaki nem aglarin ustunde cig olarak yogunlasmis, onlari gorunur yapmisti. Yani daha once gectigimde gormedigim bu aglar orada hep vardi, onlari oren sabirli orumcekler de. Uzuuun zaman harcayarak, bir suru emek vererek oruyorlardi aglarini, sabirla. Sonra yine sabirla bekliyorlardi avlarini, takilsin da yiyelim diye. Bazen iste bir sis ya da bir ordek emeklerini bosa cikariyordu, onlar azimle yeniden orecekler bekleyeceklerdi ama. Sonra canimi sikan seyler geldi aklima yine, ben de sabirli olup emek vermeliydim. Ve sonra beklemeliydim, iyi seyler daha sonra gelebilirdi. Kendimi birden daha iyi hissettim. Donmeye basladigimda bulutlar da acilmaya basladi, sis hafifledi, icim gibi. Hava isindi ben eve varincaya kadar, hatta kapidan girecegim zaman gunes bana goz kirpti bulutlarin arasindan siyrilip. Ben kamerami alip en azindan kapinin onundeki agi cekinceye kadar ag yine gorunmez olmustu bile havadaki nem orani azalinca, benim derdim gibi. Simdi ne zaman sikilsam orumcekleri hatirlamaya calisiyorum bana ibret olsunlar diye.

Not:Bu arada analizlerim sonucunda cok s1k1 olmayan yuvarlak bicimde orulmus aglarin daha cok bocek avlamis oldugunu kesfettim ;)
Not: Birisi sagolsun cekmis resmini agin islakken, ineternetten buldum hemen. Benimkiler de bunlara benziyordu. Buraya ve buraya tiklayarak bakabilirsiniz :)

11 Yorum hemen asagida:

Blogger crépuscule dedi ki...

ay ben korkarim orumcekten :)
ama resimlerine bakmak guzel olur, bekliyoruz canim :)
optum..

1:01 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Crepusule,
Deniycem simdi tekrar resimleri. Optum.

6:48 ÖÖ  
Blogger Bahattin Celik dedi ki...

örümcekler soguk bi hayvan..ama blogunuz güzel..

8:35 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Canim benim ne guzel. ne pozitif dusunmussun boyle.. seni iste hep boyle gormek istiyorum, tabi kendimi de :P gulen yuzun solmasin canim, bu calismalarimizin karsiligini elbette alacagiz..

Mucux,
Banu

9:19 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

senin blogunda ucusan deniz kabuklari var ya
onun yerine asagiya sarkan orumceklerden koyabilirsin
birisinin blogunda gormustum galiba oyle bisey ben :))))))))))

9:45 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Bahattin,
Tesekkur ederim.

Banu'sum,
Insallah ikimiz de hep olumlu olabiliriz :) Dun de cok iyi geldi bana. Kocaman optum canim benim!

Sevgili Vintage Biscuit,
Belki cadilar bayramina oyle birsey yaparim iyi fikir ;) Optum!

12:27 ÖS  
Blogger Parizyen Ay Lambasi dedi ki...

template bazen goz yoruyor, yazilar zor okunuyoorr :(

5:58 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Ben de ne zaman daralsam doğaya kaçıyorum.
Bir süre diğer canlıların arasında kalmak tekrar olumlu düşünmemi sağlıyor. Aynı senin yaşadığın gibi şeyler yaşıyorum. Çok hoşuma gitti yazdıkların.

9:10 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Fakeplasticgirl,
Sayfayi tekrar yuklerseniz gercek renkler gelir, ara sira oyle sorunlar yapiyor ama malesef elimde degil.

Sevgili Meltem,
Beni de en iyi doga sakinlestiriyor :) Tesekkur ederim. Optum!

Sevgili Potansiyelariza,
Malesef cogumuz boyleyiz, guclu olanlara ozenmiyor degilim. Ama yalniz da degiliz, cok kisi ayni boyle sikintilar yasiyor, onemli olan zamanla atlatip devam etmek. Sevgiler.

9:24 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Pınarcım, moralini bozma herşeyin başı sağlık, zaten sen de farkındasın emeğinin karşılığını alabilmek için sabretmen gerekiyor. Herşey elimize kolayca geçse, doğa kanunu işlemez. Herşey gönlünce olsun canım...

9:59 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Nilay,
Dogru en onemlisi saglik. Tesekkur ederim. Sevgiler.

12:47 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home