Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

01 Ağustos, 2006

Meksika gecesi

Malum latin kulturunu ve yemeklerini cok seviyoruz, gecenlerde bir aksam evde Meksika gecesi yapalim dedik. Ben de zaten boyle temali geceleri seviyorum (Italyan gecesi, aparatifli gece, sarap gecesi vs). Sectigimiz yemek temelde kiyma soslu ve ustune ne bulursan koy misir cipsleri (creamy tacos) ve flandi (yani bildigimiz krem karamel).
Kiyma sosu yapmaya kiymayi kavurarak basliyoruz, sonra kucuk kucuk dogranmis (2-3) domates ve (1) chili biberi (yoksa kucuk aci biber ama cekirdeklerinin cikarilmasi siddetle tavsiye edilir) ekliyoruz soyle bir cevirip, 1 kucuk bardak krema ve cheddar (sari kasar peyniri) ve bir bardak haslanmis kuru fasulye (konserve de olur) katip hepsi krema kivaminda oluncaya kadar kisik ateste yaklasik 45 dakika pisiriyoruz. Icine tabii ki tuz, karabiber, kimyon ve kirmizi pul biber eklemek sart :)
Bu uzun pisme suresinde cipslerimizin ustune koyacagimiz diger malzemeleri hazirliyoruz. Bir sogani ince ince dogruyoruz, marullari (iceberg en iyi gideni) ince ince dogruyoruz, domatesleri kup kup dogruyoruz, siyah zeytinleri (ya hazir dilimlenmis aliyoruz ya da) cekirdeklerini cikarip dilimliyoruz, cheddar peyniri rendeliyoruz, eksi krema cikariyoruz, salsa cikariyoruz (eger hazir yoksa kucuk kucuk dogranmis domatesler, aci biberler, sogan, maydanoz ve biraz tuzla hazirlayabilirsiniz), ve guacomole sosu hazirliyoruz: avakadoyu catalla iyice ezip icine 2 dis dovulmus sarimsak, yarim limon suyu, bir kasik eksi krema ve tuz ekleyip iyice karistiriyoruz.
Hersey hazir olunca tabagimizi alip cipsleri diziyoruz (ben ufalamayi ve sonra hepsini kasikla yemeyi en kolay yontem olarak belirledim ;) ustune kiyma sosundan koyuyoruz ustune de tezgahta duran herseyden ekleyip mideye indiriyoruz Coronamizi yudumlarken.
Ben krem karameli hileli yaptim; hazir satilan paketlerden alip icine sut ve yumurta ekleyip muhallebi gibi pisirdim. Icindeki karamel posetini suyla calkalanmis kaselere dokup, ustune de muhallebiyi ekleyip yaklasik iki saat dolapta soguttum, servis ederken de tatli tabagina ters cevirdim asagida gorundugu gibi :) Afiyet olsun.


10 Yorum hemen asagida:

Anonymous Adsız dedi ki...

Yinede krem karamel müthiş görünüyor fotoğrfı da çok güzel çekilmiş olsa gerek...Ellerine sağlık!

1:55 ÖS  
Blogger Age35 dedi ki...

Anonim diye çıktı nedense??
Age35

1:55 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Hani bunun tostadasi? Canim cekti, Allah'im diyetim bitsin artik. Tostada ya da taco yemek istiyorum ben..:(
Ellerine saglik Pinarcim. Afiyet olsun.

11:16 ÖS  
Blogger crépuscule dedi ki...

hamaratsin hamarat !!
:)

1:19 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Ohh ohhh ellerine sağlık :)sen anlatınca yemiş kadar oluyoruz :)

2:40 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

hepsi super gorunuyorrr bunlarin
eller dert gormesin
hep yemek yapsinnn
\:)

4:08 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Age 35,
Cok tesekkurler :) Sevgiler.

Sevgili Nilay,
Tostada nedir ki? Tacolar en altta, ama su dip icin olanlardan. Iyi gidiyor rejim bozmayin. Sevgiler.

Sevgili Crepuscule,
Genetik valla :) Optum!

Sevgili Gamzeli,
Afiyet olsun. Optum!

Sevgili Vintage Biscuit,
Cok tesekur ederim :)) Yapiyim yapiyim, hep beraber yiyelim. Optum!

7:52 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Tostada, tortillanin kizarmis, tost olmus hali. Buyuk bir ihtimalle, sen tostada kullandin. Citir citirsa o tostada..:) Degilse tortilla.

10:05 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

minnos said.....
Ellerine saglik,kutluyorum canim.
18.o8.o6 12.17am

3:23 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Very nice site! »

6:35 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home