Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

20 Nisan, 2006

Karidesli Skabetti (Shrimp Scampi)

3.5 yaslarindaki ikiz kuzucuklarim (yegenlerim) spagettiyi cok seviyorlar, hatta bir yiyisleri var ki oturup saatlerce izlenir :) Ama bir turlu spagetti diyemiyorlar, o yuzden biz onlarin dilinde konusup bu uzun makarnalara skabetti diyoruz :) Uzun zamandir tarif yazamadim ama yaptiklarimin cogunun resmini cektim, bu da gectigimiz haftadan bir yemek. Deniz urunlerini pek sevmememe ragmen bu yemek benim cok hosuma gitti, ama hile yapip pismis aldim karidesleri fikrimi degistirmiyim diye. Tarifi hemen asagida.

Malzemeler:
1/2 kg karides (ayiklanmis, temizlenmis)
2 corba kasigi tereyagi
3 dis ince dogranmis sarimsak
1/4 bardak beyaz sarap (tavuk suyu da olur sanirim)
1 corba kasigi limon suyu
1 avuc ince kiyilmis maydonoz
1 cay kasigi limon kabugu rendesi
Tuz ve karabiber

Yapilisi:
Ben pismis almistim o yuzden karidesleri tuzlayip biberleyip tavada erimis yagin icine koyup isittim sarimsakla, ama pismemis icin: iyice kuruladigimiz karidesleri yine tuzlayip biberleyip yagda iki dakika bir tarafini pisirip cevririp oteki tarafini da iki dakika pisiriyoruz. Bu arada cevirince sarimsaklari da icine ekliyoruz. Sonra soyle bir karistirip ayri bir kaba aliyoruz pismis karidesleri. Tavaya limon suyu ve sarabi koyup azicik kaynatiyoruz, sonra limon kabugunu ve maydonozu da ekleyip soyle bir karistirip karideslerin ustune dokuyoruz, kasikla karistirip sosu butun karideslere yayiyoruz. Arzunuza gore yumusaklikta pisirilmis skabettiyi suzup (durulamadan) bir tabaga alip ustune karidesleri yayiyoruz, afiyetle yiyoruz.

7 Yorum hemen asagida:

Blogger Nilay dedi ki...

Pinarcim eline saglik, tabak nefis gorunuyor. Ben de cok severim karidesli pasta ve pilavlari. Cok ta yaparim..:))
Sevgilerimle

9:21 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

pınarcım çok güzel bir tarif tam benlik.sevgiler

11:11 ÖS  
Blogger Nilüfer dedi ki...

Ben de çok severim karides ama eve alıp da hiç yapmadım. Tarif için teşekkürler, artık evde de yeni bişiler yapma vakti gelmiş :)

12:59 ÖÖ  
Blogger huysuz dedi ki...

Pınar, harika olmuş bu. Benim de buna çok benzeyen deniz mahsullü spagetti spesyalitem var keyfim yerindeyse yaptığım...

1:15 ÖÖ  
Blogger Cerise dedi ki...

Nefis gorunuyor, dondurulmus karidesle olur mu acaba?

11:06 ÖÖ  
Blogger crépuscule dedi ki...

eline saglik canim, enfes gozukuyo skabettiler :)
mucks

11:44 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Nilay, Candan, Nilufer, Huysuz veTatli, Cerise, ve Crepuscule,

Cok tesekkur ederim :) Cok kolay bir tarif, hem de hafif. Romantik bir aksam icin de ideal :) Cerise'cim, karidesleri cozunce bir farki olacagini sanmiyorum, hem de daha kolay olur ayiklanmis ve temiz oldugu icin. Kocaman optum. Sevgiler.

4:14 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home