Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

15 Mart, 2006

Siz hangi sabunu kullaniyorsunuz?

Bugun de boyle yemek disinda birsey yazmak istedim, hatta belki cogunuz biliyorsunuzdur bile birazdan anlatacaklarimi :) Mutfaktasiniz, bizim Turk yemeklerimizin ana maddesi olan sogani dogradiniz, belki sarimsak da eklediniz, ve menude bir de balik var, sonra ellerinizi hangi sabunla yikiyorsunuz? Limonlu? Antibakteriyel? Cicek kokulu? Peki elinizdeki o kotu koku gecti mi? Istereniz bir de bunu deneyin ;) Saka gibi ama kesin cozum. Tabii bu sabunu ismarlamaya gerek yok, bir bicak ya da tencere de ayni isi gorebilir. Ellerinizi islatip yuzeyine surun, gercekten ise yaradigini goreceksiniz ;)

7 Yorum hemen asagida:

Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba hayatımıza giren ilginç gadgetlardan bir tane daha baayıldım:))))
Evet doğanın bu enteresan halleri insanı hayrete düşürüyor doğrusu:)) çoook öpüyorum:)))

10:34 ÖS  
Blogger crépuscule dedi ki...

harika yaa, bazen sarimsak soyduktan sonra ertesi gune bile elimde kokusu kaliyodu , ne kadar yikarsam yikayim..cok saol Pinarcim :)

10:49 ÖS  
Blogger C dedi ki...

Ne guzel bilgiler veriyorsun bugun, sagol valla sayende yeni yeni seyler ogreniyorum. Bu sabunun nasil calistigini merak edip biraz arastirma yaptim. Bir web sitesi kokuyu yaratan kimyasallarin celikteki ionlarla reaksiyona girip taninmayacak ve ya kokmayacak yeni bir forma donustuklerinden bahsediyordu. Yani hala elimizde kaliyolarmis bu maddeler, fakat burnumuzun taniyamayacagi bir kimyasal seklinde. Bir baska kaynak ise bu kokulu maddelerdeki sulfurun celik iyonlarina baglanip ellerimizden tamamen gittigini varsaymis. Neyse, kime ne kadar ilginc gelir bu bilgiler bilemiyorum :) ama ben bir bilim kadini (!) olarak kendime hakim olamadim :P Sevgiler.

1:20 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Candan,
Burada bir suru gereksiz ama cok suslu gadgetlar var, ama bu bence her eve lazim eger baska celik yoksa :) Sevgiler.

Sevgili Crepuscule,
Mutlu sarimsaksiz gunler :) Optum.

Banu'sum, bak ne guzel biliyormussun. :) Demistim ben zaten bilenler biliyordur diye. Kocaman optum canim.

Sevgili Lirmizi balon,
Ama sabun sart degil, paslanmazcelik tencere, bicak hatta lavabo ayni isi goruyor. Hatta bazen o sarimsagi ezen aleti de celikten apiyorlar, bastan hic koku olmadan halloluyor hersey :)

Sevgili D,
Ben de arastirmisdim, hatta hocama bile sordum, o da birsey diyemedi. Ben ama o maddelerin degisip elimizden gittigine inaniyorum :) Kalmasinar kokmasalar da :P Sevgiler.

7:48 ÖÖ  
Blogger Gün dedi ki...

Blogunun hepsini az önce okudum,har,ka yemek pişiriyorsun belli, daha önce farketmemiştim ama artık takiptesin :)

4:57 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Tesekkur ederim ve de hos geldin sevgili Gun. Madem takipteyim, daha da dikkatli yazarim artik :P

8:15 ÖS  
Blogger Mr_TD dedi ki...

Gecenlerde ablama arkadasi gelmis, bak demis, Amerika dan arkadasim bana getirdi, kokulari gideren metal sabun.Ablamda ona söyle cevap vermis:Biliyorum o sabunu , kardesim bana onu bundan 6-7 sene önce getirmisti Avusturya dan diye.
Bu konu ile aklima gelen bir ani.

Bu metal sabun olayini iyice ilerlettiler artik, onu biraz degisigini tuvaletlerde de kullaniyorlar,sifon cekildekten sonra su ile cevredeki "kokular" birlesip aynen gidiyor.


Sendeki sabunu islak bir havluya sarip Buzdolabina koyarsan, ordaki kokularida kisman gideriyor sanirim.

slmlar
TD

6:27 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home