Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

15 Mart, 2006

Hic agaclar konusur mu?

Agaclarin kendi dillerinde "konustugunu" biliyor muydunuz? Ben ruzgar estiginde cikan garip seslerden bahsetmiyorum ama. Agaclar, daha dogrusu bitkiler, bir tehlike aninda (otlanmaya gelen bir hayvan, kuraklik, vs) salgiladiklari ucucu organik maddelerle komsularina haber verip onlari uyariyormus. Uyariyi alanlar da ona gore onlemlerini aliyormus. Bazen de, diyelim bir asalak bitkinin yapraklarini yiyor, bitki o zaman o asalagi yiyebilecak baska bir hayvani cagiracak kokular salmaya basliyormus ondan kurtulmak icin. Yani ot dediklerimizin de kendine gore konusma ve korunma yontemleri varmis. Bugun ogrendigim bu bilgiler bana cok ilginc geldi, sizinle paylasmak istedim :) Umarim sikilmadiniz.

5 Yorum hemen asagida:

Blogger crépuscule dedi ki...

hakikaten cok ilgincmis.. saol Pinar, ogrenmis olduk bizde :)
cok essiz ve harika bi dunyada yasiyoruz ama ne yazikki kiymetini bilemiyoruz..

3:23 ÖS  
Blogger C dedi ki...

Benim de ilgimi cekti bu konu, paylastigin icin tesekkurler.

6:29 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili arkadaslar, konunun ilginizi cektigine cok sevindim, cok sirin bir olaymis bu.

9:56 ÖS  
Blogger Cerise dedi ki...

Ot deyip gecme diyosun yani :)

1:45 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Oyle valla Cerise'cim :)

8:16 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home