Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

14 Mart, 2006

Annemin dolmalari

Kucukken uzuun uzun yaz tatilleri yaparken annem bahcemizdeki asmadan topladigi tazecik yapraklarla tencere tencere dolma yapardi. Aksam olunca disarda oynamaktan yorulmus ve de acikmis biz annemizin bize hazirladigi domates, salatalik, ve yogurtlu dolma tabaklarini buyuk bir zevk ve afiyetle bitirirdik. Buyuduk artik, o yaz sefalari hayal oldu. Ama sagolsun annem bu gelisinde cok ozledigimi anlayinca bize dolmalari sarip birakti. Siki bir pastik kapta buzlukta sakladim ben de onlari, kiyamadim hemen yemeye. Sonunda esim de hatirlatinca orada durduklarini dun cikartip cozdum, bugun de cocuklugumdan hatirladigim sekilde aldim tencereyi elime, en alta yapraklari, ustune sikica dolmalari, onun ustune azicik zeytinyagi, azicik limon suyu ve de kaynamis suyu koyup, once bir tabakla, sonra da kapagiyla kapattim. Orta ateste basladim, sonra kistim, yaklasik 40 dakika sonra hazirdi dolmalarimiz :) Esim dayanamadi hemen basladi yemeye, ama ben katalog cekimi yapan bir fotografci edasiyla bir suru resim cektim. En begendigim ikisi de asagida zaten. Ellerine saglik annem...

14 Yorum hemen asagida:

Blogger Berna dedi ki...

Pinarcim ohhh afiyet olsun, sanirim coktannn oldu dimi:)ya ben en soldaki seyi anlayamadim, nedir o; merak ettim walla:)
opuyorum cokcana

10:31 ÖS  
Blogger Mr_TD dedi ki...

AAAhhhh, AAhhhhhh.
Ne diyeyim baska.

:-)

11:49 ÖS  
Blogger C dedi ki...

ay ne guzel! Afiyet seker olsun! Benim de canim cekti simdi gece gece :P su anda bir elimde nutella kavonuzu, agzimda cukulata dolu bir kasikla yaziyorum :P gece gece anca boyle calisiliyo, tikinmadan olmaz :P
Annecim de geldiginde dolma, sigara boregi, corba vs yapip buzluga koyuyo gittikten sonra yiyim diye. Ama ben onlarin hepsini iki gunde bitiriyorum :P Sizler gibi de guzel yemek yapamadigim (ya da yapmaya usendigim) icin her zamanki banal yemeklere kaliyor isim yine..:P

1:05 ÖÖ  
Blogger Mommycat dedi ki...

Sevgili Pinar ,ah su anneler olmasa biz ne yapariz dimi ...Ellerine saglik anneciginin ve senin ...Eski cocukluk gunlerinde her seyin ayri bir lezzeti oluyor ama maalesef ayni tadi bir daha hic yakaliyamiyorsun bence ,Yakin olanlar da bir nebze mutlu ediyor insani ..Cocuk olmak ayri bir mutlulukmus ama bilemedik kiymetini buyumek istedik hemen ..Neyse cok felsefik oldum ;) Afiyet olsun ,darisi annenin bir daha gelisine :)

1:12 ÖÖ  
Blogger Mr_TD dedi ki...

Pinar ya , biraz slow parcalar koysana su sayfaya, valla bir yerime inecek.
Ama tamam ben de size bir hainlik düsünecegim, yakinda...Cooook yakinda.......

1:29 ÖÖ  
Blogger crépuscule dedi ki...

enfes gozukuyolar, hem annenin hem senin elinize saglik valla :)

1:30 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Ayy ne güzel görünüyor sarmalar...dünden beri sarma konuşuluyor her yerde allahtan akşam yedim...Artık canım çekmicek dedim ama eldemi şu sarmalara bak yaa süper...Vallahi ellerinize kollarınıza sağlık...

5:07 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Berna'cim,
Tesekkurler, en soldaki etti. Pisirmeye baslarken daha kalin ve buyuktu, sonra cekti kuculdu :)

Mr. T.D.,
Eh hep siz bizi tease etmeyin cikolatalarla, ben de dolmalarimi kullanirim boyle. Yakinda muzige alisirsiniz, canli daha iyi.

Sevgili D,
Kolay gelsin yazman, saniyorum marketlerde satiyorlar (en azindan Yunan isi olarak) sarmayi. Isterseniz deneyin. Bir de bence siz de yemek yaparsiniz hem de cok guzel, is sadece iyi bir tarif ve azicik zamanda.

Sevgili Momycat,
Dediginiz gibi annelerin yeri doldurulamaz. Ben kucukken anlayip hic buyumek istememistim zaten, ama olmadi :) Ve ne oyunlar, ne yemekler o zaman ki tadi vermiyor, yegenlerime cok ozeniyorum simdi :)

Sevgili Crepuscule,
Cok tesekkurler :)

Sevgili Gamzeli,
Size de afiyet olsun, cok tesekkurler :)

Banu'sum,
Cogunu huplettik malesef :) Biz seninle kiz kiza oturup saralim bir gun soyle koca bir tencere ;) ne dersin?

Sevgili Age 35,
Cok tesekkurler :) Terapi niyetine vakit ayirip sarmak lazim, benim de gozumde cok buyuyor, o yuzden annemi bekliyorum :)

2:00 ÖS  
Blogger Mr_TD dedi ki...

sen istedin pinar, gece yatmadan benim sayfaya bir bak.
Simdiden koymuyorum, yarin sabah erkenden koyacagim "tease"leri.

Countdown starts now.....
su an -8:00:00 saat .

4:04 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Mr. T.D.,
Baktim ama birsey yoktu, hain planiniz gerceklesemedi sanirim, hmm?

10:21 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık ne de tatlı gelmiştir değilmi? afiyetler olsun:)))

10:31 ÖS  
Blogger Mr_TD dedi ki...

gel gel, kim olursan gel.
Büfe acilmistir.

slmlar
TD

11:21 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Cool blog, interesting information... Keep it UP » » »

1:06 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Cool blog, interesting information... Keep it UP Pay marketing click strategy promotion per ppc Volvo xc70 or xc90 Puma jackets energy efficient microwave oven http://www.cholesterol-2.info/nardi-ovens.html List five companies that produce generic prozac Ritalin animals Search house insurance Index.php term pravacol zocor

2:22 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home