Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

16 Mart, 2006

Kurbaga kurabiyeler

Cok sevdigim bir (cocuk olan) arkadasimin dogum gunu var yarin. Bu yuzden ona ne alsam diye uzun zamandir dusunuyordum. Kurbagalari ve de cikolatayi sevdigini goz onunde bulundurarak bu sefer oyuncak ya da cikolata yerine ona kendim damla cikolatali kurbaga kurabiyeler yapmaya karar verdim. Once kurabiye tariflerini gozden gecirdim, sonra da bol bol kurbaga resmine baktim. Bu arada hafif supheye dusmedim degil, cunku kurbaga ve kurabiye fikri bana pek istah acici gelmedi. Neyse sonra hamuru yogurmaya baslayinca ve de sekillendirince oldukca sirin olduklarina karar verip rahatladim :) Pisince ilk verdigim sekil azicik degisti ama nihayetinde benziyorlar kurbagaya di mi?

Malzemeler:
3 1/2 bardak un
3/4 bardak seker
125 gr tereyagi
3 kasik yogurt
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 bardak damla cikolata

Oda isisina gelmis yag catalla cirpilir, icine seker konup krema haline gelinceye kadar cirpmaya devam edilir, oda sicakligindaki yumurta eklenip iyice karistirilir, yogurt da eklenip karisim iyice cirpilir. Ayri bir kapta un, vanilya ve kabartma tozu harmanlanir, azar azar otekine eklenir. Hamur haline gelince birkac dakika yogurulup icine cikolatalar konur. Ustu strec filmle ortulup 40 dakika buzdolabinda bekletilir. Sogumus hamurdan kucuk yumurta buyuklugunde parcalar alinip yumurta sekli verilir. Cikolata parcalarindan (etrafina hamur sarilmis) gozler hamurun kalin tarafina yapistirilir, cikolatasiz hamur ince serit halinde acilip kivirilip bacak olarak hamurun ince tarafina yapistirilir, yine cikolatasiz hamurdan kucuk kollar eklenir. Bir parca hamura kakao eklenip kurbaganin sirtina benekler yapilir, elleri cattalla bastirilip parmak sekli verilir, agzi da bir kasik yardimiyla gulen sekle sokulur. Sonra 180C'de onceden isitilmis firinda 20 dakika pisirilir, sogutulur. Afiyet olur :)

Ben tabii hamurun bir kismini da evdeki cocuk icin normal top kurabiye seklinde pisirdim, kiskanmasin otekini diye ;)

16 Yorum hemen asagida:

Blogger Gamzeli dedi ki...

aaa ellerine sağlık ne güzel görünüyorlar...Ellerine sağlık...

2:58 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

aaa ellerine sağlık ne güzel görünüyorlar...Ellerine sağlık...

2:58 ÖÖ  
Blogger C dedi ki...

ay cok cici olmus bunlar, ne guzel benzetmissin! Ellerine saglik, ne sansli bir cocuk arkadasin var :) dogumgunu kutlu olsun!

4:13 ÖÖ  
Blogger crépuscule dedi ki...

bunlari yiyince prense donusuyolar miii :)
ellerine saglik..

6:05 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhabalar bu güzel tariflerinizi neden kopyalayamıyoruz:(
hülya

8:06 ÖÖ  
Blogger Meltem Sozer dedi ki...

Çok güzel olmuşlar. Bu hafta sonu denemeliyim.

8:12 ÖÖ  
Blogger zeyno dedi ki...

Harika olmuş bu kurabiyeleeer:) Benim hayvansever oğlum bayılır ama acaba sizin kadar başarılı olabilirmiyim ki şekillendirmede??
Ellerinize sağlık, fikir de muhteşem:))

10:43 ÖÖ  
Blogger fethiye dedi ki...

cok hos olmuslar :)

1:47 ÖS  
Blogger C dedi ki...

Pinarcim,
Dun gece senin sayfanda penguenler yok muydu? Hatta comment yazmistim. Ben acaba baskasinin sayfasinimi actim senin sayfan sanip :P ay yine bana biseyler oluyor, uykusuzluktan sacmaliyorum heralde, eger "ne pengueninden bahsediyosun?" dersen yine aklimdan suphe edecegimm :P

2:02 ÖS  
Blogger Cerise dedi ki...

Ay ne sirin olmuslar bunlar :) Cocuk olsam bayilirdim boyle bir hediyeye! Cocuk degilim ama yine de bu bayilmami engellemiyor tabi :)

2:13 ÖS  
Blogger Sofralarimiz dan dedi ki...

bunlari ve diger yazilarini kacirdim, simdi hepsine baktim ellerine saglik ve diger yazilarina yorum yapamiyorum vaktim az :) cok mesgulum cooookkkk... hepsi cok guzeller ama..

Makiama kavustum yasassinnn..
Selamlar..

9:12 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Gamzeli,
Cok tesekkurler :)

Sevgili D,
Ugrastim ama benzemisler di mi? Cok korkmustum piserken sisip birseye benzemezlerse diye :) Dun deneme icin oynuyordum penguenli bir cliple, koymayi planlamamistim, hatta hata vermisti sayfa ama koymus ben de gec farkettim, daha sonra cici bir sekilde yaparim diye kaldirdim, yanilmiyorsun yoksa ;)

Sevgili Crepuscule,
Malesef o tur kurabiye tarifi bulamadim henuz, ama bulursam soyle yakisikli bir prense donusen kurbaga kurabiye hemen yayinliycam :P

Banusum,
O kadar cok kurbaga resmine baktim ki benzesin diye :) Tesekkur ederim.

Sevgili Hulya,
Gecen haftalarda tatsiz olaylar oldu, bir kisi sitelerden topladigi resim ve tarifleri kendininmis gibi gosterip yayinladi ve bunu eglence icin degil ticari amacla yapti. Ben de onune gecebilmek icin boyle bir onlem aldim :( Ama isterseniz size e-maillerim.

Sevgili Meltem,
Cok lezzetli ve hafif oldu, umarim begenirsiniz.

Sevgili Age35,
Cok sevindim, cunku ben cocuklara bayiliyorum, hele sevindikleri zaman bitiyorum. Umarim kiziniz da eglenir yerken, hatta onunla birlikte sekil verin oyun hamuru gibi olur :)

Sevgili Zeyno,
Azicik zaman aliyor ama benziyor sonucta :) Eminim sizinkiler de harika olur. Afiyet olsun oglusunuza :)

Sevgili Fethiye,
Cok tesekkurler :)

Sevgili Cerise,
Tesekkur ederim :) Icimizdeki cocuk hic buyumesin :) Hep sevelim cikolata, kurbaga :)

Sevgili Sofram,
Hosgeldiniz tekrar :) Bekliyoruz yeni tariflerinizi.

Herkese cok sevgiler ve de kocaman opucukler...

10:41 ÖS  
Blogger akçahan dedi ki...

Sevgili Pınar,çok şirin bir görüntü. Sevgiyle kal.

12:20 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Pınarrrr harika görünüyorlar bayıldım yemede yanında yat:))sevgilerimle

2:50 ÖÖ  
Blogger Berna dedi ki...

ayyy, ellerine saglik cok tatliiii, gelde yee bunlari, insan kiyamaz valla:)

8:02 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Cok tesekkur ederim Akcahan :)

Sevgili Candan ve Berna, umarim hediye ettigim kisi yiyip begenmistir, ben arta kalan hamurdan yaptigim yuvarlaklari yedim bile :) Ama kurbagalara kiyamazdim heralde :)

Sevgili Age35, bilgi icin tesekkurler, hemen duzeltiyorum :)

5:49 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home