Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

07 Aralık, 2006

Yilbasi Kurabiyeleri ve Acma


Televizyonda ve bircok blogda gordugum kurabiye tarifi ustune ben de evde kurabiye yapmaya hevesleniyordum, en son hediye gelen karli tabagim ve cici bir marketten aldigim mavi toz sekerlerim de olunca dedim kesinlikle cam agacli kurabiye yapmaliyim :)

Malzemeler:
1/2 bardak seker
1 yumurta (sarisi icine, beyazi ustune)
50 gr erimis tereyagi (1/2 stick)
1 corba kasigi yogurt
2 bardak un
Limon ya da portakal kabugu rendesi, ya da iki uc damla portakal esansi
Kabartma tozu
Vanilya

Yapilisi:
Sekerle yumurtayi 2-3 dakika cirpip icine yogurt, yag, vanilya ve kabuk/esansi ekleyip iyice karistirdiktan sonra, kabartma tozuyla elenmis unu azar azar ekleyip oldukca sert bir hamur oluncaya kadar yoguruyoruz. Merdaneyde 1 cm kadar incelikte acip istedigimiz sekilde kesiyoruz, bu asamada isterseniz top top elde yuvarlayarak da sekil verebilirsiniz. Ustune yumurtanin beyazini surup kristal seker serpip 180C'de (350F) onceden isitilmis firinda hafif pembelesene kadar (yaklasik 10-15 dakika) pisiriyoruz. Afiyetle yiyoruz.


Bir suredir Turkiye'deki pastaneleri ve o guzel kokulari, tadlari ozluyorum, Ankara'da Genclik Caddesindeki Damla Pastane'si cocuklugumdan beri favorim olan pastalari, acmalari, pogacalari, ve de ozellikle tulumba tatlisi ve ekler pastayi yapan yegane yerdir. Mayali hamurla ugrasmayi sevmememe ragmen gozumu karartip yaptigim acmalar hem lezzetli hem de korktugum kadar ugrastirici olmayinca hemen tarifini vermek istedim.

Malzemeler:
1 yumurta (beyazi icine, sarisi ustune)
1/2 bardak sivi yag
1/2 bardak sut
1/4 bardak seker
1 tatli kasigi tuz
1 paket hizli kabaran kuru maya
3 bardak un
2 kasik tereyagi (1/4 stick)

Yapilisi:
Ilik sute sekerin birazini ve mayayi katip eritiyoruz, sonra tereyagi disindaki butun malzemelerle karistirip ele yapismayan bir hamur elde ediyoruz. Yarim saat ilik bir yerde kabarttiktan sonra ceviz-yumurta buyuklugunde parcalar kopartip icine azicik tereyagi koyup cubuk gibi uzatip sararak/dondurerek uclarini birlestirip acma seklini verip tepsiye diziyoruz. Yaklasik 15 kucuk acma cikiyor bu tarifle. Bu asamada firin 180C'ye (350F) isinirken ustunde acmalarin tekrar kabarmasini bekliyoruz yarim saat kadar. Sonra ustlerine bir corba kasigi suyla cirptigimiz yumurtanin sarisini surup susam ve/veya corek otuyla susleyip 15 dakika pisiriyoruz. Afiyetle sicak sicak kahvaltida peynir, zeytin ve cayla yiyoruz.

18 Yorum hemen asagida:

Blogger MorKoyun dedi ki...

milli kutuphaneden armadaya olan bolgeyi hepten Bahceli diye adlandiran ben genclik caddesini kafamda canlandirmak icin bayya ugrastim en sonunda cicekciler ve balikcilar geldi gozume ama Damla pastanesi yok hala:)ankaraliyim sozde ama belediyenin sevmedigi kuglu park taraflarindan:)eline saglik kurabiyeler bize coktan afiyet oldu sira acma da:)

2:15 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Morkoyun,
Anitkabirin onunden gecen cadde Genclik caddesi, baska buyuk bir yolla (T yaparak) birlesir, orada buyuk bir cicekci var hatta, bizimki de onun karsisinda :) Acma cok sirin oldu minik minik, umarim denersin ve seversin. Optum!

9:20 ÖS  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Ohh ne güzell ..Ellerine kollarına sağlı..Süper görünüyorlar...

2:35 ÖÖ  
Blogger Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Pınar
çam ağaçların çok güzel olmuş
sayfana girince çok mutlu oluyorum yeni yıl heyecanını doya doya bize yaşatıyorsun
çam ağaçlı mouse ikonu, çatıdan çıkan noel baba, sallanan çan, kardanadam, geyik, hediye paketleri.. ve düşen kar taneleri
çok güzel düşünmüşsün
bende sayfana ara ara girip bu mutluluğu yeniden yaşıyorum
çok şirin herşey
sevgiler

3:11 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

Merhaba pinarcigim
kurabiyeler cok güzel görünüyor, tam mevsime göre, yesil toz sekeridemi vardi, ben bu pasta bölgeside kaybedecem kendimi, o kadar süsleme maddeler varki.
Acmanda harika görünüyor, ellerine ssagik ve afiyet olsun.

5:46 ÖÖ  
Blogger C dedi ki...

Merhaba Pinar,
Bloguma aylardir yazmadim ama begendigim bloglari takip etmeyi surduyorum, bunlardan biri de sensin tabi. Ama o kadar yogundum ki yorum yazmaya bile vakit bulamadim :( Sonunda iki hafta once doktora savunmam bitti, gelecek hafta da mezuniyetim var! :) Umarim bundan sonra daha sIk yazabilirim.
Bahsettigin damla pastanesini biliyorum, benim de cocuklugum oralarda gecti. Minikken hergun dedemle Anitkabir'e giderdik, sonra da Damla Pastanesine ugrardik. Baslarda kucuk bir pastaneydi, sonra yandaki dukkani da birlestirip masa sandalyeler koymuslardi. Ben en cok cukulatali visneli pastasini begenirdim, bir de bizimkiler balli cevizli (krokanli denirdi galiba), ustu profiterollu pastasini alirlardi. Pastanenin muthis istah acici bir kokusu vardi. Ikiz beyler ve de bir kiz kardesleri isletirlerdi. 10-15 yildir gitmedim ama annemler hala dogumgunu pastalarini oradan aliyorlar :)Burada oyle pasteneler yok ne yazik ki.
Sabah sabah guzel bir nostalji oldu :) Kurabiyelerin ve acman harika gorunuyor, ellerine saglik.
Kendine iyi bak
D.

8:24 ÖÖ  
Blogger C dedi ki...

Yukaridaki yorumlari simdi gordum, o T yaptigi buyuk cadde Akdeniz caddesi. Biz Ileri sokakta otururduk. "Ordular" "Ilk" "Hedef" sokaklari da vardi. Birlesince "Ordular ilk hedefiniz Akdenizdir, ileri" sozu olusurdu , guzel dusunmusler :)

8:34 ÖÖ  
Blogger LaMa dedi ki...

noooluyoruz Pinar Hanim,merdaneler acmalar ! Ben seni boyel tanimamistim :D
Sak bir yana tu tu tu gondermek lazim sana;)
Mavis sekerlerin baska rengi var m?Tadi tam seker gibi mi seker?Markasi ne?Hangi marketten aldin vb vs....???
tamam tamam sustum ve gidiorum:P

4:54 ÖS  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

banada kurabiyee

12:49 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

super bir sayfa. Insanin ici bakinca ve dinleyince guzellesiyor. daha nice bloglu yillara...

Figen

4:56 ÖS  
Blogger Ferhanca dedi ki...

Damla çok şirin kurabiyeler.. benimde yapmam gerkiyor yılbaşı kurabıyesi değişik şekil düşümeyim..
ben de Akdeniz ced büyüdüm ..Anıttepe lisei
mor koyunla pişti falnanda olmamışsınız ikinizde çok güzel yapmışsınız

3:17 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Gamze'cim,
Cok tesekkur ederim :)

Pinar'cim,
Cok tesekkur ederim, amacim da oydu zaten, yeni yil heyacanini yasamak. Cok sevindim begenip geldigine. Soyle doya doya geri sayalim yeni yil icin :) Optum!

Sevilay'cim,
Gittigim yerde neredeyse her renk vardi, ben kendimi zor tutup sadece en sevdigim renk olan mavilerden aldim :) Gercekten bu pasta susleme isi insani cildirtir bu super suslerle. Optum.

D.ciiiiim!!!
Ne kadar sevindim yazdigina Cok kutluyorum canim benim, doktor oldun artik! Darisi basima :) Daha cook var ama... Damla Pastanesi'nin visneli cikolatali pastasi benim en sevdiklerimden, bir dogum gunumde cilekli kalp seklinde pasta yapmislardi bana ozel, onun tadini baska pastada bulamadim ama :) Ayni yerlerde olmusuz ne sirin, belki karsilasmisizdir bile. Ben o caddeleri bilmiyordum, ne kadar guzel dusunmusler. Gorusmek uzere, yaz bloguna artik lutfen , bitmis isler. Optum!

Lama'cim,
Ben boyle caktirmam ;) Tesekkur ederim, yarabbi sukur dedim tu tulere :) O sekerlerin her rengi vardi, ben paraya kiyamadim :) Tam seker gibi seker, gida boyasiyla renklendirip kristallestirmisler sanirim, bunu Morkoyun daha iyi bilir, onun alaninda nasil olsa. O gittigim market "specialty food" satiyrdu, peynirler, etler, makarnalar, receller, cay/kahve, ve de boyle pasta susleme seyleri. Markasi India Tree, Sparkling sugar. 100 grlik kutularda satiliyor. Optum!

Sevgili Vintage,
Postaya verdim kurabiyeleri ;)

Sevgili Figen,
Cok tesekkur ederim. Sevgiler.

Sevgili Ferhanca,
Tesekkur ederim, gercekten yilbasi kurabiyesiz olmuyor :) Cok guzel kesiciler var, onlardan alip cesit cesit yapabilirsiniz. Sevgiler.
Pinar

12:52 ÖS  
Blogger Age35 dedi ki...

Kızm için mutlaka deniyeceğim bu güzel kurabiyeleri.Ellerine sağlık..=)

3:11 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Hmmm lezzetli görünüyorlar. Pınarcığım senin mail adresini bulamadım. Bana adresini atarmısın.

8:37 ÖS  
Blogger Pinky dedi ki...

Pınarcım o kurabiyeler beni benden etti.LEzzetini geçtim,görüntüsü ve sunumu bile öyle güzel olmuş ki!Gerçekten çok ama çok hoşuma gitti ellerine sağlık!Öpüyorum senii

2:00 ÖS  
Blogger C dedi ki...

Pinarcim,
Cok tesekkur ederim, daha guzel mezuniyetler senin basina insallah. Annem ve babam mezuniyetime katilmak uzere birkac gun once Chicago'ya geldiler, onlar gittikten sonra yazacak vaktim olur sanirim.
Dunya ne kadar kucuk degil mi :) Belki de ikimiz de minikken sokakta karsilasip birbirimize el sallamis ya da dil cikarmis :P olabiliriz :))
Gorusmek uzere, kendine iyi bak. Calismalarinda kolayliklar dilerim.
Sevgiler...D...

5:35 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Age35,
Umarim begenir, cok guzel oldular bence. Ama belki icinde kuru meyve ve findik fistikla daha besleyici olur. Sevgiler.

Meltem'cim,
Cok tesekkurler, simdi atiyorum mail adresimi sana. Optum canim!

Sevgili Pinky,
Cok tesekkur ederim :) (yuzumde kocaman bir gulumseme) Keske ikram edebilsem buralardan... Ben de kocaman optum seni!

D'cim,
Insallah, insallah :) Daha cok var ama. Umarim cok guzel vakit gecirirsin ailenle, ne kadar gurur duyuyorladir simdi. Gercekten dunya cok kucuk, belki de gercekten karsilastik :) Gorusmek uzere, iyi dinlenmeler. Optum!

9:54 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Harika olmuş ellerinize sağlık..bende ucuz kurabiye kalıpları buldum.. herkesle paylaşmak istedim...Tam 25 adet kurabiye kalıbı 12 ytl :) hemde ithal çok kaliteli...2 gün içinde elimde oldu..çok mutlu oldum....Yılbaşında onlarla çok özel kurabiyler pişiricem :)
Umarım sizinkisi kadar güzel olur...
Sizde kurabiye kalıplarından almak isterseniz www.sahibinden.com adresine girip arama bölümüne "Kutusunda 25 adet Plastik İthal Kurabiye Kalıbı!" yazdığınızda satıcının sayfası açılıyor...
sevgiler....

8:14 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home