Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

24 Aralık, 2006

Kara Orman Kurabiyesi


Bu kurabiyeleri haftasonu aldigim kurabiye tarifleri dergisinden yaptim. Buraya tiklayarak sayfasina bakabilirsiniz, hatta o sayfada asagidaki resimde bu kurabiyeleri koymuslar :) Cok lezzetli, yogun cikolatali, tam yibasina gore bir tarif. Hatta pastasinin yerini bile tutuyor diyebilirim. O kirmizi keseleri bunlarla doldurmustum, arkadaslarim bayildi. Daha uzatmadan tarife geceyim.

Malzemeler:
3/4 bardak un
3/4 bardak seker
3/4 tatli kasigi kabartma tozu
1/4 tatli kasigi tuz
4 corba kasigi tereyagi (1/2 stick)
1/3 bardak kakao
1 yumurta
1 tatli kasigi neskafe (2 corba kasigi sicak suda cozulmus)
1/2 tatli kasigi vanilya
1/3 bardak aci cikolata parcalari
1/3 bardak kurutulmus visne (ben kuru kizilcik/cranberry kattim ayni eksi tadi verdi)
1/2 bardak pudra sekeri

Yapilisi:
Firini 175C (350F) isitin, iki duz metal tepsiyi parsomen kagidiyla kaplayin. Bir kapta unu, sekeri, kabartma tozunu, tuzu eleyerek iyicek karistirin. Ayri bir kasede eritilmis, ilitilmis yagin icine sirayla kakaoyu, sonra yumurtayi, sonra kahve karisimini, sonra vaniyayi ekleyin. Her katilandan sonra iyice karistirmadan otekini eklemeyin, yumurtadan sonra yag/su orani bozuldugu icin karisim puturleniyor ama kahveden sonra duzeliyor merak etmeyin. Bu cikolata gibi olan karisimi unluya ekleyin, bir araya gelinceye kadar karistirin (cok fazla degil). Sonra icine cikolata parcalariyla kuru visneyi ekleyin, unun icinde esit dagilincaya kadar karistirin. Iki kasik yardimiyla hamurdan kucuk ceviz buyuklugundeki parca alip kasede duran pudra sekerinin icine atip heryerini kaplayin, tepsiye alin. 12-14 dakika pisirin, fazla kurumadan catlaklar olusunca firindan cikartin, tepsinin ustunde 5 dakika ilitip sogutma teline aktarin. Afiyet olsun.

5 Yorum hemen asagida:

Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

haftasonu bunlardan yedim ben ve bayıldım burda tarifi görünce inanamadım cok güzel tatları hemen deneyeceğim :)

1:54 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

süper görünüyor vallahi...tarifide çok kolay, hoşuma gitti..

2:35 ÖÖ  
Blogger Blog Sahibesi dedi ki...

Pınarcım ellerine sağlık. Kokusu buralara kadar geldi. Bende bu ara zencefilli kurabiyeler taktım. Hatta aklımdan geçiriyordum acaba eve gidince yapsam mı diye. Artık farz oldu. Yapıcam :) Hediye paketlerine de bayıldım. Eminim arkadaşlarında bayılacak.

3:27 ÖÖ  
Blogger Ferhanca dedi ki...

pınarcım ellerine saglık. afiyet olsun .. unu çok az geldi bana ??
bu tarifin benzerei serinmavi, zinnur bizim pastane de var onlarda unu epeyce kulanılmış neyse sen bakarsın ..antik kurabiye diye geçiyor..
lezzeti çok güzel oldugu belli ..sevgiler..ferhan

3:35 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Aqua'cim,
Umarim denersin cok lezzetli oldular.

Gamze'cim,
Tesekkur ederim, oldukca kolaydi yapmasi :)

Nuray'cim,
Ben de zencefilli kurabiye yapmak istiyorum ama cikolatalilar oncelikli malesef. Cok tesekkur ederim :)

Sevgili Ferhan,
Tesekkur ederim, coktan bittiler malesef :( Unu tarifte oyleydi, ben de ona gore yaptim, normalden daha yumusak olmasi gerekiyor zaten hamurn da pismis kurabiyenin de. Diger kurabiyelere de bakayim. Sevgiler.

10:02 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home