Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

21 Eylül, 2006

Sogudu buralar...

Sonbahar geldigini iyice hissettirmeye basladi. Gunduzleri idare etse de aksamlar buz gibi :( Ben de azicik burnumuz akmaya baslayinca corba pisirme sezonunu acmaya karar verdim. Annemin ben hastayken "hasta, corbasi tasta" diyerek bana corba pisirip yedirdigini animsayarak, dolapta ilk buldugum sebzeyle kabak corbasi yaptim. Cok guzel oldu, kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.


Malzemeler: (4 kisilik)
4 kucuk kabak
1 kucuk patates
1 kucuk sogan
1 yemek kasigi zeytin yagi
2 yemek kasigi un
1 avuc dolusu sehriye
3 bardak su (ben 2 bardagini tavuk suyu kattim)
Yarim limonun suyu
Tuz, karabiber, pul biber

Yapilisi:
Tencerede ince ince dogranmis sogan yagla birlikte hafifce pembelestirilir. Sonra kup kup dogranmis kabaklar atilip azicik kavrulur. En son kup kup dogranmis patatesler de eklenip biraz daha pisirilir. Iki bardak isitilmis su (veya tavuk suyu) tencereye eklenir, kalan 1 bardak soguk suda un eritilir ve o da eklenir. Kaynamaya baslayinca sehriyeleri de koyup corba pismeye birakilir. Sebzeler yumusayinca limon suyu ve baharatlar katilir. En son el blenderiyla (ya da kevgirden gecirerek) corba az puturlu hale getirilir. Bence ustune kasar rendesiyle super olurdu ama biz sade ictik ve tadina doyamadik. Bir daha, daha cok pisirmeyi dusunuyorum. Afiyet olsun.

7 Yorum hemen asagida:

Blogger Nilay dedi ki...

Pinarcim eline saglik. Sizin oralarda artik iyiden iyiye hissedilir soguk havalar. Kisin en guzel sey sicak corba valla. Benim favorim domates ve mercimek corbalari..:)
Sevgilerimle

3:05 ÖS  
Blogger Gamzeli dedi ki...

BAK OLMADI ŞİMDİ KABAĞI AĞZIMA SOKAMAM BEN ...IYYY...DİĞER BÜTÜN ÇORBALARI İÇERİM...AMA KABAK ÇORBASI HARİÇ...

2:15 ÖÖ  
Blogger Defne dedi ki...

Derhal denenecek bugun, cunku usumeye basladim ben. Sicak sicak, ooh mis gibi. Ellerine saglik Pinarcigim.

Sevgiyle.

2:45 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

Ramazan ayiniz mübarek olsun canim. Bütün dualariniz kabul olsun.

Sevgilerimle

5:47 ÖÖ  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

en cok mercimek severimmmm
ama bunuda denemeli

12:00 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba nasılsınız, kabak çorbasını çok severim, kayınvalidemden öğrendim o da çok güzel yapar, şimdi oruçlu oruçlu nasıl canım istedi,, hayırlı ramazanlar dilerim, sevgiler.

1:10 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Gamzeli,
Sana baska corba yapalim o zaman :) Optum!

Sevgili Peace,
Cok tesekkur ederim :) Beta yuzunden oyle :( Eger publish etmeden preview edersen sorun cikmiyormus, oyle diyordu sorun cozme sayfasinda. Hastaydim bloga bakamadim, kusura bakma. Kocaman optum canim!

Sevgili Defne,
Umarim begenmissinizdir, afiyer olsun. Sevgiler.

Sevgili Sevilay,
Cok tesekkurler, sizin de Ramazaniniz hayirli olsun. Sevgiler.

Sevgili Vintage Biscuit,
Ben senin icin mercimek de yaparim ;) Optum.

Sevgili Yildizca,
Malesef azicik hastaydim son gunlerde, tesekkur ederim sordugunuz icin. Ben de ilk kayinvalidemin yaptigini yemistim, sonra azicik degistirip kendi tarifimi buldum. Insallah yapar yersiniz. Size de hayirli Ramzanlar. Sevgiler.

Sevgil Peace,
Dondum bile :) Kocaman da optum! Uzaktan olunca mikrop gecmez nasil olsa.

1:17 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home