Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

16 Eylül, 2006

Murphy'nin kanunlari - Felsefik yazilara devam

Giris: Olumlu dusunmeye calisma calismalarim sirasinda dusunup dusunup hem kendimi daha iyi hissettigim icin hem de mantiksal olarak o sonuclara vardigim icin ve de bunu paylasmamin evrende belki de iyi bir iz birakacagini dusundugum icin yazmaktayim. (Nasil harbiden felsefik oldu di mi? Neyse ciddileselim...) Basliktaki amca 1949'da baslamis bu kanunlari koymaya, ve herkesin hissettigi, dusundugu ya da yasadigi seyleri kelimelere dokmus. Mesela benim bugun bahsetmek istediklerimden ikisi "birsey kotu gidecekse kesinlikle kotu gidecektir" ve de "birsey iyiye gitmeden once kotuye gider". Aslinda bu ikisinin baska versiyonlari da bulunuyor ama benim durumumu en iyi bunlar acikliyor. Zaten dusunup dururken ve kendi kendime bu sonuclara varmak uzereyken hatirladim ben de Murphy Amcayi, ve bir de ben onayladim ne kadar hakli oldugunu.

Gelisme: Benim s1k1nt1l1 gunlerim yazin ortalarinda hocam sayesinde baslamisti, aldigimiz projede cikan sorunlar nedeniyle hala da suruyor. Insallah en kisa zamanda bir cozume ulasir ama asil onemli olan bu sure icinde "Pinar'in" normalde asla yapmayacagi seyleri yapip; duzene karsi koymak, hocaya dertlerini soylemek, ustlere sikayette bulunmak, vs vs, deneyim kazanmis olmasi ve buyumesi/olgunlasmasidir. Hep derim ben bu dunyaya ayak uyduracak hirs ve ha$inlikle dogmamisim diye. Ama mecbur olunca insan sinirlarini genisletiyor bu da zaten gerekli varligimizi kanitlamak icin. Ikinci olay - araba kazasi- bu ilk konuyla ilgili en s1k1n1t1l1 bir zamanda basima geldi. Derler ya kotu seyler hep ust uste gelir diye. Neyse cok sukur bu konu evvelsi gun itibariyle cozulmus oldu. Ama iki haftadan uzun bir sure karsi tarafin yalan soylemesi nedeniyle baya bir ugrastim, belgeler, ifade vermeler, vs vs sonucunda hakli olduguma karar verildi :) Arabam tamirdeyken de bana cok cici bir araba tahsis edildi, ve tamir sonucunda kizim eskisinden de guzel oldu (arabayi ilk aldigimda bile (ikinci el oldugu icin) sonradan carpilan tarafinda birkac cizik vardi, tamirci amca sagolsun onlari da halletmis). Yani neymis kotu bir olayin sonu iyi olabilirmis, direkt uzulmemek lazimmis. Bir de artik daha dikkatli bir surucu oldum, ve sanirim ilk firsatta daha iyi bir sigorta alacagiz, bizimki en ucuz ve en az seyi kapsayan sigortaydi cunku. Belki de bu sayede daha kotu birseyden de korunmus olacagiz. Ucuncu (ve insallah artik sonuncu olan) canimi s1kan sey de bu ikinci olayla ugrastigim zamanlara denk geldi. Hani kanunlari ispatliycaz ya ondan :) Kisisel oldugu icin detaylara girmiyorum ama o olayla ilgili gelismeler gosterdi ki aslinda basima cok da iyi bir sey gelmis. Belki ileride daha kotu bir sekilde bitecek sey simdi boyle kolayca bitivermis. Ayrica o olaydan sonra bir daha anladim ki hic birsey ve hic kimse aslinda gorundugu gibi degilmis. Icinde bambaska seyler tasiyip, saklayabilirmis, hersey cok farkli gorunebilirmis. Insan birseye ve birisine yaklasirken cok dikkatli olmaliymis.

Sonuc-1: Iste bu olaylardan sonra anladim ki herseyin aslinda bir nedeni var, su anda bizi uzmesi, yormasi, ya da zor duruma dusurmesi gelecek icin (hatta belki su an icin) cok ozel ve guzel seyler getirecek olmasindan. Bunu simdi boyle soylemek kolay tabii s1k1nt1lar1n bir kismini attlattiktan sonra, ama kendime soz verip bundan sonra iyi seyleri Allah'tan isteyip ve beklemeye calisacagim sabirla. Cunku stres ve uzuntu oldukca yipratti beni son iki aydir.
Sonuc-2: Insan birsey isterken ve umarken dikkatli olmali, cunku farkinda olmadan aslinda yanlis birsey istiyor olabilir. Hatta boyle bir korku filmi vardi, tesadufen bulunan bir sihirli tasin icinden cikan cin dile benden ne dilersen ama "be careful what you wish for/dilediklerine dikkat et" demisti, bunun onemini anlayamayan kurban oyle iki sey istedi ki dunya neredeyse yok oluyordu, en sonunda kavrayip durumunu ucuncu dilegiyle herseyi duzeltti ama ;) Bizim oyle bir sansimiz olmayabilir, dikkatli olmak lazim.
Sonuc-3: Eger siz de zor zamanlar geciriyorsaniz lutfen bunlari dusunup kendinize iyi davranin, iyi insanlar eninde sonunda iyi seylere kavusur.

11 Yorum hemen asagida:

Anonymous Adsız dedi ki...

Pınarcığım, yazdıklarına katılıyorum. Sürekli iyimser olmamın sebebi de bu.Bir kere kendini sıkıntıya kaptırdın mı herşey ters gidiyor. Daha çok çabalayıp daha çok mutsuz oluyor insan. Sonra hayatı kendine ve çevresindekilere zehir ediyor. Hayatı yaşamaktan çok sırtında taşımaya benziyor bu. Hatta bazı insanlar mutsuzluğu bilgelikle ilişkilendiriler ben hep neler kaçırmakta olduklarına üzülürüm.

8:48 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Pinarcim yorumum gitmiyor, sorun cikariyor beta versiyon.

9:38 ÖS  
Blogger Nilay dedi ki...

Pinarcim tekrar yazayim ilk yorumum gitmedi. Beta versiyon problem cikariyor haberin olsun. Ikinci olayin cozulmesine sevindim. Ilk olayin da bir an once hayirli birsekilde sonlansin insallah. Her kapanan kapinin ardindan digeri acilir. Hayat bu devam etmeli. Baskalarinda iyi ve guzel gorunen seyler, bizim icin iyi ve guzel olmayabilir. Zaten bizden once bunu dusunen biri hep var..:) Biz gelecegimizle ilgili plan yaparken, kader kahkahalara bogulur. BAzi seylerde cok israrci olmayip, daha gozlemci olup bir cok firsati kendimiz yaratsak, cok daha etkin yasariz hayatta diye dusunuyorum.
Sen cok nazik, kirilgan ve ince dusunceli bir kizsin. Hayatta hersey gonlunce olsun canim, opuyorum.

9:45 ÖS  
Blogger vintage biscuit dedi ki...

iyi insanlarr eninde sonunde iyi seylere kavusur sozu bazen bende soru isaretleri yaratiyor ... cunku etrafimi goruyorummm . bi insana bazen iyi davraninca kaybediyosun ama kotu davraninca kazaniyosun !!!
insan iliskilerio kadar yorucu ki belki bu yuzden hayvanlari bazen dxaha cok seviyorum :)))))

12:06 ÖÖ  
Blogger akçahan dedi ki...

İnanan kişinin her karşılaştığı olay hayır yani hakkında iyi, güzel olur beyan etmekte Peygamberimiz. Devamında da eğer bir nimet, güzellik, sevinçli bir durumsa karşımıza çıkan şükrettiğimiz için kazanan olduğumuzu, bir musibet, hoşumuza gitmeyecek, mücadele edilmesi gereken bir durumsa bunu da sabırla aşmaya çalışırsak, gösterdiğimiz sabır, bir diken batması bile olsa yaşanılan sıkıntıdan dolayı sabır gösterdiğimiz için karda olduğumuzu işaret etmekte Pınar'cım.

Ben kendi kelimelerimle anlatmaya çalıştım, orjinaline uygun açıklaması ise;" müminin her şeyi hayırdır ve bu yalnız mümine has bir özelliktir. Zira nimet gelirse şükreder bu onun için hayırdır, musibet gelirse sabreder bu da onun için hayırdır."

Herşey sadece bir başlangıç sonunu ise Allah bilir. Geçen geçmiştir, hatırlayıp üzülmenin faydası olmaz. Gelecek ise belki düşündüğümün çok üstünde olacak kederlenmeye gerek yok prensibine uymaya çalışıyorum, gayret ediyorum kendi adıma. Sevgiler, mutluluklar seninle olsun.

12:37 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Meltem,
Cok haklisin, ben de genelde iyimser olmaya calisiyorum ama bu sefer o kadar uzun surdu ve o kadar cok sey ust uste geldi ki cok bunaldim. Insallah bir daha boyle olmaz. Kocaman optum!

Sevgili Nilay,
Evet malesef beta da sorunlar var ama ben de gecmis bulundum :( Yorum yazmak icin en guvenli yol yorumu yazip sonra preview'a basip ondan sonra yayinlamakmis, simdilik oyle bir cozum bulmuslar, insallah yakinda duzeltecekler ama. Iyi dilekleriniz icin cok tesekkur ederim, insallah hersey dediginiz gibi olur :) Ben de sizi cok cok opuyorum. Sevgiler.

Sevgili Vintage Biscuit,
Haklisin bazi insanlar kotu muameleden anliyor ama kotu davranmak bizim de degerimizi dusuruyor, bence gereksiz insanlarla gorusmemek (tabii patronumuz degilse :) en kolay cozum. Iyilik yap denize at balik bilmezse Halik bilir demisler. Insallah kotu insanlarla karsilasmayiz bundan sonra. Kocaman optum!

Sevgili Akcahan,
Ne guzel soylemissiniz, zaten inanc insani s1k1ntilardan boyle koruyor. Malesef arada bir unutuyoruz bunlari, ama sonra hatirlatanlar icin sukrediyoruz. Cok tesekkur ederim. Sevgiler.

2:37 ÖS  
Blogger Unknown dedi ki...

Pınarcım, son yazılarının hepsini zevkle okudum.Aile büyüklerinize kavuşmanıza sevindim,gözünüz aydın.Şu an geriye dönmüş olmaları gerekir diye düşünüyorum.Onun için de Allah kavuştursun diyorum.Felsefik yazın da çok güzel.Pozitif düşüncelerini destekliyorum canım.Hele son Cümlene tamamen katılıyorum.Bu cümle herkese hitap eder.Hayatta her şeyin gönlünce olmasını dilerim,hoşçakal

8:12 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Siyah Inci,
Tesekkur ederim, daha donmediler ablamizda kaliyorlar. Haftaya donecekler, firsatimiz olursa gidip gormek istiyoruz onlar donmeden. Yazimla ilgili soyledikleriniz icin de cok tesekkur ederim. Gercekten olumlu ve iyi olup karsimiza cikan zorluklari sabirla karsilamak lazim. Sevgiler.

10:00 ÖÖ  
Blogger huysuz dedi ki...

ne güzel demişsin 'iyi insanlar eninde sonunda iyi şeylere kavuşur' diye. ben de yürekten inanırım buna. sıkıntılarını atlatmana sevindim. herşey gönlünce olsun...

1:05 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Huysuz ve Tatli,
Sikintilarin hepsi gecmedi malesef ama o dediginiz cumleye inanip iyimser birsekilde herseyin cozumlenmesini bekliyorum :) Cok tesekkur ederim. SEvgiler.

Sevgili Peace'im,
Cok tesekkur ederim, simardim bile azicik :) Gercekten dedigin gibi, ve bu inis cikislar anlam veriyor hayatimiza, hep duz olsa sanirim iyinin kiymetini bilemez s1k1lirdik. Cok tesekkur ederim canim benim, ben de seni kocaman optum, huzurum :)

12:02 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Çok güzel yorumlar teşekkürler

7:02 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home