Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

11 Eylül, 2006

Uc post birden...

1- Bu aksamki menumuz: Firinda Dev Mantar
Uzun zamandir tarif yazamadigimi farkettigimden ilk postumuza mantar tarifiyle basliyoruz :) Proteine alternatif cozum arayanlar icin hem ucuz hem saglikli hem de pratik bir yemek tarifi. Yag, sodyum, ve kolestrol icermeyen bu sebze, gerekli lifler yonunden oldukca zengin. Ve o koskoca mantar sadece (yaklasik olarak) 40-50 kalori! Turkiye'de bu mantarlardan olmayabilir, o zaman pisirme suresini kisaltip azicik daha ugrasmak gerekebilir. Dev mantarlarimizi (Portabella) alip bir guzel temizleyip saplarini kesiyoruz. Azicik yagladigimiz tepsiye (resimdeki gibi) icleri yukari bakacak sekilde koyuyoruz, ben temizlik daha kolay olsun diye altlarina bir parca aluminyum folyo koyuyorum. Tuz, karabiber, pulbiber, kimyon, ve sarimsak tuzuyla tatlandirip, onceden isitilmis 180C firinda (orta katta) 10 dakika kadar (sularini birakip azicik cekiyorlar) pisiriyoruz. Ustlerine rendelenmis kasar koyup tekrar bir 5 dakika pisirip en son da kizartmaya (broil) alip (ya da yukari kata cikarip) peynir pembelesinceye kadar tutuyoruz 1-2 dakika. Sonra peynir soguyup sertlesmeden sicak sicak servis yapiyoruz, afiyet olsun.

2- O gurultu de neydi?

Evde ders calismaya calisirken mutfaktan gum diye bir ses geldi. Ben off yaa yine dolaba tikistirdigimiz plastik kaplarimiz yere dustu diye soylene soylene mutfaga gittim. Baktim ortalarda birsey yok, sevindim ve dondum masama. Sonra ertesi gun camdan disari bakarken once korktum (niye diyorsaniz yukaridaki resme tekrar bir bakin derim ben), camdaki beyaz izler ne, kus ruhu mu derken lamba yandi kafamda, anladim zavali bir kusun cami gormeyip bir guzel carptigini. Izi de o kadar guzel cikmis ki! Gecen gun Siyah Inci bir yavru kusun acikli halinden bahsediyordu, cok uzulmustum. Bu zavalli kusa da cok uzuldum, guzel guzel ucarken dumduz girmis cama. Hemen asagiya kostum yerde bulursam ilgileneyim diye ama yoktu, insallah soku atlatip ucmaya devam etmistir. Iz hala camda, yagmurun silmesini bekliyorum cunku gordukce icim gidiyor.

Not: Bu arada reklamlardaki (insanlarin ve kuslarin cami goremeyecegi kadar temiz yapan) cam temizleme urunlerini kullanmamin bununla bir alakasi yoktur. Camlarimi acip disardan silemedigim icin dislari farkedilecek kadar kirlidir :)

3- Yazamadigim Virginia Beach hikayesi

Anne ve babamizi yakinlardaki en gorulmesi gereken yere goturmek icin yaptigimiz arastirmalardan sonra (ki kendi istekleri dahilinde sahil kenari secilmistir) Virgina Beach'e bir kacamak yaptik. Sansimiza hava gunesli ve az sicak, dalgalar yumusak yumusakti :) Sorf sampiyonasinin da bu zamana denk gelmesi oranin daha eglenceli olmasina katkida bulundu. Gunduzlerimizi bir sure dalgalarla bogusarak, bir sure surfculeri izleyerek, dev cips ve kolamizla (:P) beslenerek, bir de bisiklet kiralayip yolun kenarindaki heykelleri inceleyerek gecirdik. Geceleri ise kesfettigimiz kucuk (ayakli - adi oyleydi) Italyan restoraninda karnimizi doyurup sahile paralel yolda duzenlenen eglencelere takilarak gecirdik. Bizim sahillerimiz gibi olmasa da (dunyanin bu en uzun sahili) yine de oldukca guzel bir tatil sehri. Bazen niye oraya daha yakin bir yerde bir okula gitmedigime uzulmuyor degilim :) Kupon kitapciklarina da dikkatinizi cekmek istiyorum, her kose basinda ozel kutularda tutulan bu kalin kalin kupon kitapciklari bedava, ve oldukca iyi indirimler sagliyor hem de her yerde. Resimler yukarida, tiklayinca buyuyorlar.

Not: Resimleri ancak ayri posta ekledi, napalim :)

7 Yorum hemen asagida:

Blogger Gamzeli dedi ki...

ohhh ohhh ellerine kollarına sağlık :)

1:58 ÖÖ  
Blogger akçahan dedi ki...

Tatlim!.. Seni tekrar aramızda görmek ne hoş! Başka bir Pınar sanmıştım yorumda ismini görünce. Hoşgeldin!

3:40 ÖÖ  
Blogger sevilay dedi ki...

Selam canim,
ellerine Saglik, Mantarlar cok güzel ve lezzetli görünüyor. Uzun zamandir yapmamistim, önümüzdeki günlerde bizim menumüzde de mantar olacak! Inan hergün düsünüyorum, acaba bugün ne yemegi yapsam diye, aklima birtürlü gelmediginde, internet de dolasiyorum, hepimizin sayesinde böyle güzel yemekler birbirimizden aliyoruz. Hee unutmadan, senin su Karpuz kekin vardiya, onu bu sene tatilde yaptim, gösterdim herkese, cok sevindiler, cünkü daha kolay kesiliyor diye.

Kus icin cok üzüldüm, umarim birseycik olmamistir. Resmi görmek isterdim,

Demek Deniz kenarinda gezdiniz sonrada afiyetle italyan da yemek yediniz. Umarim Havalar sicakdir orada.

Selamlar

5:48 ÖÖ  
Blogger Nilay dedi ki...

Resımlerı beklıyorum Pınarcım. Yarın be de mantarlı falan fırında bır yemek yapacagım.:)
Sevgilerimle

7:44 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Gamzeli,
Tesekkurler :) Optum!

Sevgili Akcahan,
Grliyorum ama cogu zaman yorum birakamiyorum, yoksa hep buralardayim. Sevgiler.

Sevgili Sevilay,
Hosgeldiniz :) Ben de oyle gezip yemek begenmeye bayiliyorum :) Resimleri bir turlu koyamadim, tekrar deneyecegim. Havalar sogudu burada malesef :( Sevgiler.

Sevgili Nilay,
Bugun de olmadi tekrar ugrasacagim resimlerle. Mantar tam rejim yemegi, afiyet olsun. Sevgiler.

8:56 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Mantar tarifini ilk fırsatta deneyeceğim.
Kuşa çok üzüldüm. Umarım ölmemiştir.
Sahil resimlerini bekliyorum :)

10:17 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Meltem,
Mantar cok hafif ve cok lezzetli oluyor, umarim siz de begenirsiniz. Kus ortalarda yoktu, saniyorum kalkip uctu yine. Resimlerde niyeyse sorun var ama tekrar deneyecegim. Optum!

Sevgili Peace,
Tesekkur ederim :) Kusun saglam oldugunu umuyorum ben de. Camlarin o kadar temiz olduguna garanti veremem ama :) Sahil yolunda bisiklete binmek guzeldi ama etrafta pek agac olmadigindan (zaten o taraflarda daha sonbahar gelmediginden) dusen yaprak yoktu :) Resimlerdeki sorunu cozup ekliycem, bu blogger her zaman iyi calismiyor malesef. Kocaman optum!

Sevgili Elif,
Insallah gidersiniz seneye. Tabii tatil ve eglence anlayisina gore zevkler degisiyor ama bence cogu kisiye hitab eden bir yer. Insallah begenirsiniz gidince. Biz de hep boyle iki gunluk kacamaklar seklinde gidiyoruz ama yetiyor. Sevgier.

9:23 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home