Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

08 Ocak, 2007

Buche de Noel - Yilbasi pastasi - Odun/Kutuk/Agac Pasta


Ailece evde yilbasi kutladigimiz zamanlarda babam bu pastadan alip gelirdi, hem goruntusu hem de tadi cok guzel olan bu pastanin bu kadar kolay yapildigini ve bir gun benim de yapacagimi o zamanlar tahmin etmezdim. Televizyonda yemek kanalinda ve de buradaki bir firinin yilbasina ozel pastalar listesinde gorunce ozendim, kollari sivadim, bir noel icin bir de yilbasi icin iki kere yaptim hatta.


Yukaridaki noel icin, yandaki de ablamizda kutladigimiz yeni yil icin yapilmis olani.

Rulo pasta:
4 yumurta (sarilarla beyazlari ayrilmis)
1 bardak seker
1 bardak un
1/2 paket (1 tatli kasigi) kabartma tozu
1/2 paket (1 tatli kasigi) vanilya

Yumurtalarin sarilari ile beyazlarini iki ayri kaseye ayirip once beyazlari kopuk kopuk olana kadar cirpin, sonra sarilarla sekeri acik sari renk alincaya kadar cirpin, beyazlari ekleyip karistirin. Ustune elenmis un, kabartma tozu ve vanilyayi ekleyip iyice karistirip ustune yagli kagit serilmis dikdortgen tepsiye dokup (yayip) onceden 175C (350F) isitilmis firinda 13-15 dakika hafif pembelesinceye kadar pisirin. Bu noktada fazla pisirmemek kekin kurumayip kolay rulo yapilmasi icin onemli. Pisen keki hafif ilininca altindaki yagli kagidin yardimiyla rulo haline getirin ve soguyuncaya kadar bekleyin. Bu noktada kek soguyunca isterseniz strech film ile sarip buzdolabinda iki gun kadar bekletebilirsiniz. Kek soguyunca acip sutle islatip ustune visne receli surdum, ustune de krema (tarifi asagida) surup tekrar sarip dolapta (yaklasik 1 saat) seklinin sabitlestirmesini sagladim. En son olarak da ince bir kat ganasla (tarifi asagida) kaplayip tekrar 5 dakika dolaba koydum, sonra bir kat daha ganas surup catalla agac kabugu susu verip dolaba kaldirdim. Pasta iyice sogurken suslemek icin seker hamuru (fondant) ile mantar ve kozalak yaptim, kahverengi icin kakao eklemek yeterli, diger renkler icin gida boyasi kullandim. Ayrica marzipan da kullanilabilir seker hamuru yerine. Kozalak icin yumurta sekline sokulan hamuru temiz bir makasla kalindan ince tarafa dogru kese kese yaptim. Noel icin olanda evde olan cikolatali pastadan yuvarlaklar kesip kaya susu verdim. Pastayi servis tabagina koyup suslemelerini tamamlayinca kakao ve toz seker serpip kar ve toprak susu verdim. Ayrica artan ganasi da zemine surup camur yapmayi da ihmal etmedim. Yilbasi icin olan muhtesem susler ise yegenimin eseri, o daha da ileri gidip karinca bile yapti :) Ve de gunun anlamina yakisan 2007 yazisini.

Kremasi:
Iki seferde de acelem oldugu icin kolaya kacip 1 bardak sivi kremayi 1/8 bardak seker ve 2 yemek kasigi kakao ile cirptim. Bunun yerine krem santi de olabilir, ama guzel bir muhallebi daha iyi olur sanirim. Icine cikolata parcalari da ekledim. Boylece visneler ve krema kara orman pastasini andirdi.

Ganas:
1/2 bardak sivi krema
1 yemek kasigi tereyagi
1 yemek kasigi seker
180 gram aci cikolata

Krema, yag ve sekeri bir tencerede 1-2 dakika kaynatin, seker iyice erisin. Kucuk parcalara kirdiginiz cikolatayi (tercihen) metal bir kaseye (yoksa cam da olur) koyun, ustune kremayi dokup 5 dakika bekletin, sonra putursuz oluncaya kadar iyice karistirip oda sicakligina gelmesini bekleyin.

18 Yorum hemen asagida:

Anonymous Adsız dedi ki...

Ben de küçükken bu pastayı çok severdim :)

5:17 ÖS  
Blogger sevilay dedi ki...

vallah ne diyeyim, ellerine saglik, cok harika görünüyor pasta, ben bu yemek sayfalarinin yüzünden kilo aldim ya, gördügüm güzel seyleri yapmaya basladim artik, ne oluyor bana, ben böyle degldim:)

5:31 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Canım ellerine sağlık, süper görünüyor...Becerekli Pınar'ım benim :)))

6:03 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Meltem'cim,
Ben de oyle, bayilirdim kabugunu yemeye ozellikle :) Kocaman optum canim.

Sevilay'cim,
Ben de oyle gordukce egisik ve guzel seyleri denemeden yapamiyorum, sonra da yiyince gelsin kilolar :( Spor yapmak lazim... Sen cok iyi gorunuyorsun fotolarda, bir iki kilo o kadar fark etmez. Kocaman optum!

Gamze'cim,
Cok tesekkur ederim :)) Agzim kulaklarima vardi :)) Optum kocaman!

6:46 ÖÖ  
Blogger Blog Sahibesi dedi ki...

Ellerine sağlık Pınarcım pasta enfes görünüyor. Böylesine bir pastayı yapmaya asla cesaret edemem ben.Elime yüzüme bulaştırırım. İnş. yeni yılda bu pasta kadar güzel olur senin için :)

12:43 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, hamarat olunca işte böyle oluyor. Nefissssssss gözüküyor :P

Kocaman öptüm canım

1:05 ÖS  
Blogger Erkin dedi ki...

Senin kide çok güzel görünüyor. Vaktin varsa anneminkinede bakabilirmisin. Onunkide kütük pasta! Keşke her hafta yapsa :))) İkinizinde eline sağlık Yiyenlerede afiyet olsun :)

10:11 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Bende seni kocaman öptüm :)

3:47 ÖÖ  
Blogger elma dedi ki...

Pinar sahane gorunuyor! ellerine kollarina saglik.. yiyenler de bol bol sukretsinler bence sana bu kadar becerikli oldugun icin.:)

12:38 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Nuray'cim,
Biraz zaman aliyor ama eminim sen de istesen yaparsin :) Cok tesekkur ederim iyi dileklerin icin. Umarim senin de yeni yilin cok guzel gecer.

Cilek'cim,
Cok tesekkur ederim. :) Ben de kocman optum :)

Erkin,
Cok tesekkurler. Annenizinki de cok guzel olmus, afiyet olsun hepinize, masa da cok susluydu. Her hafta baska baska yapsin bence, hem o zaman daha ozel olur.

Gamze'cim,
Hadi simdi bir daha optum! Daha kocaman :)

Elma'cim,
Simardim diyorum, baska birsey demiyorum :)Cok tesekkurler.

2:33 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba pinar,
Pastan harika gorunuyor. Ellerine saglik. Ben de yaparim bundan ama icine portakal marmelati surerim ustune cikolatali krema. Portakalla cikolata birbirine cok ii yakisiyor dene derim. Pastanin ismi Bûche de Noël olacak Noël de Bûche degil. Umarim sakincasi yoktur duzeltmek istedim.
Sedef

11:38 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba PINAR.
kokinalı kütüğün içim tebrikler keşke biraz daha bol kokina kulansaydın.ben hamurdan çiçekler yapıyorum ve kursunu açıyorum.mail adresini yollarsan detaylı bilgi vermek isterim.
bol lezzetli tatlar sana.
seher.mimoza@gmail.com

1:59 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

çok güzel bayıldım

6:12 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Yalnızca şeker hamuru kursu değil ayrıca Packer şeker hamuru satış noktası olacaksınız.

www.sekerhamur.tr.gg

Size sağlayacaklarımız,



Kursiyer başına ücretsiz şeker hamuru ( kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Kursiyer başına hazır pasta tabanları (kurs kaç gün alacak yada sınıflar kaç kişilik olmasına göre değişen miktarlarda)

Şeker hamuru şekillendirme setleri ( kursu açan şahıs için verilir)

Pasta standları (tekli ve ikili )

Ürün standı ( 1 adet )

Kurs için 1 adet mutfak tipi fırın



Bunlarla beraber sponsor olduğumuz için sizden isteyeceklerimiz



Şeker hamurunda Packer den başka marka satmamanız.

Mağazanızın vitrininde göze görünen yerde,tabelenızda ve tanıtım kart ve broşürlerinizde Packer Sticker yer alması gerekmektedir.

Mağaza vitrinini Packer standartlarına göre dizayn etmeniz gerekmektedir.

Mağaza giriş katı olmalı en az 40metrekare olmalıdır (atelye =25mt. teşhir ve satış için 15mt.)

Satış noktası ve kurs olarak ayda en az 200kg. hamur satacağınızı taahüt etmeniz,gerekmektedir.)







Şeker hamuru satışından elde edilecek gelirden pay verilir ( satış noktası aylık taahüt edeceği satış miktarı üzerinden yüzdelik verilir.. Örneğin: aylık 200 kg -300kg aras satış yapan mağaza ile 500kg-600kg stış yapan mağazanın payları faklı olacaktır





not: açılacak yer pastane değil sadece şaker hamuru şekillendirme kursu ve şeker hamuru ve ekipmanları satış noktası olacaktır.

1:46 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Harika bir tarif tebrik ederim

12:28 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Bir dilimde ben alabilirmiyim :)

12:28 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Asla bir dilim yetmez..

12:29 ÖS  
Blogger admin dedi ki...

oktay usta

oktay ustanın tüm yemek tarfileri bu sitede yer almaktadır.

5:20 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home