Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

04 Ocak, 2007

Yeni yilin ilk tarifi - Peynirli pufidikler


Bu pufidikler kahvalti icin ya da caya gelen misafirler icin birebir. Hem lezzetli hem de coook pratik. Eger kucuk muffin kaplariniz varsa cok sirin de olacaklar. Ben yeni yilin ilk haftasonunda mutlaka deneyin derim.

Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak sut
3/4 bardak un
3/4 bardak peynir (asil tarifte parmesan diyor, ben beyaz peynirle yaptim cok guzel oldu, ama kasar olmaz sanirim aklinizda olsun)
1/2 tatli kasigi tuz
1 avuc kiyilmis maydanoz
Isterseniz karabiber ve kekik de guzel olur.

Yapilisi:
Eger varsa blendera hepsini koyup bir guzel karistirin, yoksa mikserle de cirpabilirsiniz. Yaglanmis (spreyler cok ise yariyor) muffin kaplarina dokup (2/3'unu dolduracak kadar), 200C (400F) firinda 20-25 dakika iyicek kabarip pembelesinceye kadar pisirip, ilik ilik servis yapiyoruz. Bu arada onemli bir nokta en azindan 20 dakika firinin kapagini kesinlikle acmamak, yoksa pufidikler sonuveriyor. Afiyet olsun.

10 Yorum hemen asagida:

Blogger Mavi dedi ki...

Merhaba,
Benzer bir tarifi bende yapıyorum. İçine zeytin,toz kırmızı biber, taze nane koyuyorum. Afiyet olsun:)

12:12 ÖÖ  
Blogger Defne dedi ki...

Pınarcığım, ne şirin olmuşlar :). Önümüzdeki haftasonu, eşim, yemin töreninden sonra evci çıkacak...o zaman kahvaltı için yapmalıyım. Belki içine "Mavi" gibi zeytin de koyarım. Ellerine sağlık!

12:50 ÖÖ  
Blogger Gamzeli dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar...Afiyet olsun...geçmiş bayramın ve yeni yılın kutlu olsun canım :)Öptüm...

3:29 ÖÖ  
Blogger Unknown dedi ki...

ellerine sağlık enfes görünüyorlar bugün gördüm bloğunuzu yeni yılınız ve bayramının kutlu olsun

8:34 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

Cidden pratik gorunuyor,deniciim sanirim ammavelakin merak ettim icinde kabartma tozu, karbonat filan yok mu Pinarcimcim?
Sevgiler

9:06 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

pınarcım
hoş bir tarif bu tuzlular her zaman favrorim bu arada
tavşan sevdiğini biliyorum ata demirer de bir tavşan şarkısı yapmış sitede dönüyor:)
sevgilerimle

5:05 ÖÖ  
Blogger Blog Sahibesi dedi ki...

Eline sağlık Pınarcım. Bu tarz pratik ve lezzetli tariflere bayılıyorum. Özellikle de kahvaltı sofralarını süsleyeceği aklıma geldiğinde kendimi zor tutuyorum.

2:27 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Mavi,
Bir dahaki sefere deniyim ben de zeytin koymayi. Sevgiler.

Defne'cim,
Cok tesekkur ederim. Allah kavustursun, insallah cabucak gecer zaman. Yaparsan da umarim begenirsiniz. Optum canim!

Gamze'cim,
Tesekkur ederim :) Ben de optum!

Sevgili Kiraz,
Cok tesekkurler, sizin de cok guzel gecmistir insallah. Sevgiler.

Lama'cim,
Icinde kabartma tozu yoktur :) Sanirim sut kabartiyor oyle, cunku ben hile yapip omletlere de sut koyuyorum pufidik olsunlar diye :) Umarim begenirsin. Optum!

Sevgili Candan,
Cok tesekkur ederim :) Dinlemeye geliyorum hemen, unutmadiginiz icin ayrica tesekkurler. Sevgiler.

Nuray'cim,
Tesekkurler :) Gercekten cok pratik, dene kesinlikle. Optum!

4:07 ÖS  
Blogger LaMa dedi ki...

Aaaa bi yasima daha girdim :P Demek kabrtma tozu ve benzeri eyler yok, korkulur senden :P
Bir de benim okuyuculardan biri sana sormami istedi ,cok merak ettik. Hani burada http://lamamutfakta.blogspot.com/2007/01/seker-seker-pamuk-seker.html
Yegenlerime pamuk sekeri yaptim demissin ya kendin mi yapmistin????

Halk cevap bekliyor aydinlat bizi olur mu sirincik :)

12:48 ÖS  
Anonymous Adsız dedi ki...

Merhaba Pinar,

Peynirli pufidikleri bugun pisirdim. Karisima 3 adet ezilmis sarimsak ve 2 yemek kasigi zeytinyagi ekledim.
Tasinmaya yakin, mutfak alisverisini kistigim icin ve kabartma tozum da bittigi icin; bu tarif tam bana gore oldu.

ABD'de beyaz peynir bulmak zor, onun yerine burda satilan CEDAR peyniri koydum.

Bu guzel tarifi bizlerle paylastigin icin cok tesekkurler :-)

5:12 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home