Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

27 Şubat, 2006

Muska boregi tarifi

Dusundun tasindim, bu sefer degisik sekilli bir borek yapayim dedim. Baya ugrastim, fena olmadi ama. Yiyenler bayildi :) Ispanakli, hazir yufkadan yaptim tarifi hemen asagida.

1 kuru sogani ince ince dograyip az zeytinyaginda kavurdum, icine dondurulmus cozulmus suyu iyice sikilmis (hazir) ispanagi katip onu da kavurdum, e tuz ve karabiber daimi eleman zaten :) Sonra ilininca icine catalla ezdigim beyaz peyniri kattim. Icimiz hazir olmus oldu. Sonra hazir satilan, kagittan ince, dikdortgen seklindeki hamurlarimiza geciyoruz. Ben eritilmis tereyagi ve zeytinyagini karistirdim (asil tarifte sadece tereyagi diyordu) tek tek yufkalarin ustune surdum fircayla. Dort kat olunca yufkayi enlemesine dorde boldum. Icine hazirladigim icten koyup resimlerde goruldugu gibi ucgen seklinde katladim. Tepsiye dizip, ustune biraz daha yag surup onceden 180 C isitilmis firinda 12 dakika pisirdim. Soguyunca da istifleyip misafirlige goturdum.


3 Yorum hemen asagida:

Anonymous Adsız dedi ki...

Sevgili Pınar,bu böreği ablamlar sürekli yaparlar ve bana da denemem için baskı yaparlardı.Onlar hazır yufkalarla yapıyorlar.Ben de görmeden yapamam diyordum.Bu sabah sayfanı açınca gözlerime inanamadım.Çok sevindim.Yakın zamanda deneyeceğim,sevgiler...

5:19 ÖÖ  
Blogger Sofralarimiz dan dedi ki...

Harika ellerine saglik , ben hazir yufka aldigimda nedense hic boyle duzgun cikmiyor o yuzden nuska boregini yapamiyorum. Burada turk marketinden ucgen kesilmis hazir yufka buluyorum ondan aliyorum. Duzgun cikan bir Filo buldugum zaman kesin tarifini uygulayacagim..
Sevgiler..

9:17 ÖÖ  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Beyhan,
Cok sevindim istedigin bir tarifi yayinlamis olduguma. Umarim cok guzel olur. Kolay gelsin. Sevgiler.

Sevgili Sofram,
Athen's Phyllo Dough taze hemen alip kullaninca cok iyi oluyor. Resimlerde gosterdigim boregi onu kullanarak yaptim. Umarim bulabilirsiniz.

8:46 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home