Pinar'in damlalari...

Hayatimi, anilarimi ve guzel seyleri anlattigim, damla damla doldurdugum gunlugum.

19 Şubat, 2006

Biscotti tarifi...

Bu tarifi saniyorum internetten bulmustum birkac ay once. Tadi da goruntusu kadar lezzetli... Biscotti bizim kurabiyelerimizden biraz daha kuru Italyan kurabiyesi. Zaten kelimenin tam anlami iki kere pismis demek, yani iyice kuruyor. Bu en cok denizcilerin favori tatlisiymis, cunku bozulmadan aylarca durabiliyormus. Onlar da canlari cektikce kahvelerine batirip yiyorlarmis o denizin ortasindaki uzun yolculuklarinda. Lafi daha uzatmadan tarife geceyim hemen.

2.5 bardak un
1.5 bardak seker (ben daha az koyuyorum)
1/2 bardak eritilmis ilitilmis tereyagi (siviyag olmaz)
2 buyuk yumurta
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 cay kasigi tuz
1 bardak kurutulmus meyve (ben kizilcik koydum)*
1/2 bardak dovulmus badem*

*Son iki malzemeyi arzunuza gore cikolata parcalari, ceviz, antep fistigi, vs ile degistirebilirsiniz.

Firin onceden 175C isitilir.
Buyukce bir kasede seker, yumurta ve yag iyice cirpilir (5 dak kadar)
Ustune un, tuz ve kabartma tozu karistirilarak elenir, yumusak hamur haline gelinceye kadar yogurulur.
Son olarak meyve ve bademler eklenir.
Hamur ikiye bolunup 1 parmak kalinliginda dikdortgen seklinde elle acilir. Yagli kagit ustune konarak firinda 30-35 dak pisirilir. Ilitilir, ekmek bicagiyla iki parmak kalinliginda dilimlenir, soguyunca tepsi uzerinde tekrar firina verilir, 15 dak pisirilir. Sonra da kahveye ya da sute batirilarak afiyetle yenir. :)

4 Yorum hemen asagida:

Blogger Pinar dedi ki...

Anlastik canim benim, seninki daha guzel olur eminim. Kocaman optum!

9:22 ÖS  
Blogger Berna dedi ki...

en guzel tarafida upuzun sure muhafaza edebilmek. Benim arada tutan tatli krizlerime birebir, sutlu nescafeyle hemde. Ellerine saglik...

8:39 ÖÖ  
Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba sevgili pınar
ben bir özel okulda dünya yemekleri kulübü öğretmeniyim
birkaç hafta önce tarifini yaptık
herkes çok beğendi
teşekkürler
betül gürdal

1:56 ÖS  
Blogger Pinar dedi ki...

Sevgili Berna,
Evet uzun sure dayaniyor hem de oda sicakliginda. Afiyet olsun!

Sevgili Betul,
Tarifi deneyip begendiginize cok sevindim. Ozellikle miniklerin boyle degisik seyler ogrenip tadmalari cok hosuma gitti, ne guzel bir klup oyle. Ben degisik dunya yemeklerini 22-23 yasindan sonra tadabildim :) Sevgiler.

2:17 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home